HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 EoJeuds årliga utomhus-lyssning!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
vemsom Posted - 2006/07/14 : 18:42:25

Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial

24   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mayro Posted - 2006/08/02 : 23:58:56

Fasiken va gott ni satt där grabbar...

Audionet Posted - 2006/08/01 : 15:53:41
whiskyman: Det stämmer att man kan ställa volymnivån mellan de olika linjeingångarna så att man kan få samma output på varje linjeval. Men det går ändå att skruva upp volymen till +9, men det är kanske så att det vid +9 är det fullt effektuttag och vid 0 så är det dämpat.
whiskyman Posted - 2006/08/01 : 11:48:19
"Försteget är en MAP V2 och det går att skruva upp till +9dB, men då vill inte jag vara i närheten"

När det gäller Map:en är det inte så att det är känsligheten som man ställer för att få samma ljudtryck på de olika kanalerna?

Försteget stod oftast på -23dB (vet inte om den hade kunnat gå på plus något,

Skulle tro att den endast kan gå till noll där du har fullt effektuttag. Men det är bara mina misstankar. Mvh Kristofer
vemsom Posted - 2006/07/24 : 11:03:34
Tack! jag åt lite kött förrförra veckan.. Har inte haft något här hemma att öva på.
Men nu har jag ju lite att se fram emot. Hifi + Mat = bra kombination.
Audionet Posted - 2006/07/24 : 09:25:45
Försteget är en MAP V2 och det går att skruva upp till +9dB, men då vill inte jag vara i närheten. Troligtvis kommer det då element farande genom luften samt en mix av vad grannen kan hitta att kasta.

vemsom: Säg till när du har konverterat till köttätare så skall jag fixa till en smarrig chiliburgare med bacon, MDF:en är ändå slut nu.
vemsom Posted - 2006/07/18 : 21:17:52
Hehe kan tyckas.
Men med lite chili-spackel på smackar det strax sweet sweet music
Pac Posted - 2006/07/18 : 20:44:23

quote:
jag åt någon form av MDF-skiva (vegetariskt)... och insåg att jag nog måste börja äta kött igen

Jamen vemsom, jag vet att du har ett hjärta som klappar för DIY. Men att grilla MDF är väl ändå att ta det ett par steg för långt???

vemsom Posted - 2006/07/16 : 07:28:20
Zalve skrev:
Räckte effekten i AMP4 till, vid utomhusspel?

Jodå. Det gjorde den helt klart. Försteget stod oftast på -23dB (vet inte om den hade kunnat gå på plus något, eller vad den brukade ståpå innomhus).
De gånger då vinden, för det blåste dessvärre en del varma vindar, inte blåste iväg med diskanten. Då det var vindsstilla, då var det helt klart ljudtryck nog (fråga inte Ola)

Mayro skrev:
Vattenabsorbent också ser jag Det skall enligt "allra senaste"
Jodå, vi drog kablarna igenom för att skärma dem. Finns faktiskt inga som helst ursäkter att inte göra det hemma i badkaret också ;)

jOakim skrev:
ser intressant ut! jag måste lyssna på high-end högtalare utomhus någon gång...
Du behöver nog inte ens ha något överdrivet high-end. Det kommer låta bra ändå.
j0akim Posted - 2006/07/16 : 01:41:43
ser intressant ut! jag måste lyssna på high-end högtalare utomhus någon gång...
mayro Posted - 2006/07/16 : 00:23:47

Vattenabsorbent också ser jag Det skall enligt "allra senaste" ju vara en rysare vid just "After pool" lyssning ju...

Zalve Posted - 2006/07/15 : 22:22:51
Tråkigt att man inte kunde varit med...
Räckte effekten i AMP4 till, vid utomhusspel?
arcam Posted - 2006/07/15 : 21:35:03

Kul reportage...sommarhifi
vemsom Posted - 2006/07/15 : 21:26:05
Själv kom jag lite tidigare och roddade medan Micke lagade hamburgare (jag åt någon form av MDF-skiva (vegetariskt)... och insåg att jag nog måste börja äta kött igen)

Mellan högtalarna från vänster är ett Audionet (amp4) slutsteg, Audionet försteg (modell?) och en Denon DVD-spelare.

Högtalarna ställdes upp helt utan teoretiska och praktiska betänkelser. Rumsplacering utomhus.. Nä det behövs ju inte mer än att man kommer ihåg att ha en högtalare på ena sidan... och en på andra. Fritt spelade utan sidoväggar, golv och tak... gräsmattan ger tämligen få reflexer och kan väll i stort sett räknas bort.

Högtalarna var från JmLab och trives mycket bra ute i solen, även om brädorna den stod på gjorde uppställningen en aning vinglig.
vemsom Posted - 2006/07/15 : 20:22:44
Visst är det Pacman!
Nu lägger jag ut några fler av bilderna som Henrik tog. Tror fler var där och fotograferade, de får posta själva.

Här har vi några av deltagarna. Från vänster:
Mats "Mats_h" (halva oljud heter Mats... men h är det här), Ola "Unbeliever", Calle "Calle_Jr" och Bosse "Bossebula" Bula... eller om han heter Nilsson.

Men vi var ju fler.. (fler än vad som syns på bilderna). Några fastnade dock.
Här har vi från vänster:
Johan "U1", Anton "Anton" och länst till höger, ivrigt funderande med handen under hakan har vi mig. Framför alla, står Niclas "Nicks" och flexar arslet för Henrik som fotograferar..
Pac Posted - 2006/07/15 : 20:05:47

Kul med ett eoJeuds-reportage!

matte76 Posted - 2006/07/15 : 19:48:26
JMLab 927BE!
vemsom Posted - 2006/07/15 : 16:29:44
Jag smet iväg på fikarasten för att ge er ett litet smakprov på vad som väntar.

Dahlberg Posted - 2006/07/14 : 22:46:55
och nu blev det ju inte mindre intressant direkt
vemsom Posted - 2006/07/14 : 22:20:47
Eftersom inte någon som tagit bilder lägger ut några så får väll jag bryta isen och inte hålla er på halster (heter det så?) längre.

Förra årets tråd finns att beskåda här på forumet. Länken är som följer:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41381

Henrik_Nilsson former known as Rabbe66 står bakom dessa bilder
Vi kan börja lite smått med vad som står inne i huset där träffen gick av stapeln.
(finns fler trådar här på forumet som också berör vad som finns inomhus hos värden tillex denna: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48979)

Elektronik och mekanik:

Lika så här. Ett par spektakulära och välljudande högtalare.
Jag hade även äran att få lyssna och hjälpa till med valet av RIAA innan träffen började.
Då var det dessa högtalare som spelade och sken.
Dahlberg Posted - 2006/07/14 : 21:20:55
Skall bli kul att följa .
vemsom Posted - 2006/07/14 : 21:02:11
Mc Square: Det blev inte en årlig tradition. Det var redan det!
Henrik_Nilsson är nog första man att posta bilder. Jag hade fullt upp med att rodda och snacka skit. Någon kamera hade jag inte heller. Dessvärre hade vår prisbelönte fotograf (Johan_Björklund) skallebank och kunde inte medverka på träffen. Men lite bilder blev det iaf.
Kmj Posted - 2006/07/14 : 19:41:04
jaha, då var skåningarna igång igen....
Mc Square Posted - 2006/07/14 : 19:15:36
Synd jag missade det,för jag har ju nyss skaffat en helt egen digital system-kamera.
Mc Square Posted - 2006/07/14 : 19:10:23
Jaså,det blev en årlig tradition utav det,som resultat.

Vi har en stor gård som delas av 6st lägenhetshus,det hade vatt grymt om alla hade gett mig bara en timme att spela där ute!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000