HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Wilson Benesch Circle

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
hifi_harri Posted - 2006/04/01 : 18:01:57

Ursäkta dålig bildkvalitet..
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
hifi_harri Posted - 2006/04/05 : 09:48:32
quote:
Har vi någon generalagent i sverige för Wilson Benesch eller är det import som gäller?

Vet faktiskt inte.. Köpte min Circle begagnad från England (två månader gammal).

Kanske man borde säga något om ljudet.

Benesch full circle överraskade mig med ljudkvalitetet. Kan bara säga att det är delvis klart bättre än min nuvarande CD rega Jupiter.

Den första saken man märker är fantastiskt ljudbild och känsla av utrymme. Också, även de minsta detaljerna av skivor förmedlas väldigt fint. Detsamma kan jag säga om rytm-sidan vilket Circle bara spelar rätt, den har väldigt fin timing. Bas ät torr och kontrollerad. Svaga sidor då? Om du är ute efter en mysig spelare som har extra värme är benesch inte för dig. Många har också skrivit att full circle är lite svag med bas - detta har jag dock personligen märkt inte alls - även om jag lyssnar mest rytm-musik.

Om man tittar på vad har jag skrivit om ljudet de mesta starka sidor representerar mer klassiska "hifitermer" än "musikaliska karakteriseringar" - om ni vet vad jag menar.. Trots detta, kan jag bara säga att Circle har MYCKET spelglädje. Jag kunde även påstå att benesch circle är musikaliskt skivspelare. I alla fall, tycker jag detta - har lyssnat nu endast vinyl nu för många dagar - rejält över halv meter totalt:) Mycket reggae och proge musik

Harri
forken Posted - 2006/04/04 : 00:03:14
Har vi någon generalagent i sverige för Wilson Benesch eller är det import som gäller?
hifi_harri Posted - 2006/04/03 : 08:14:44
quote:
Har inte hört deras vinylspelare men väl högtalare och de var riktigt riktigt bra. Tillverkar de armen "in house"?

Javist, Benesch är en expert med kolfiber - dem gör allting själv (bortsett puppan som är en moddad Benz). Att du har inte hört WB skivspelare är inte förvånanade eftersom det fínn bara ca. tusen Circles i världen..

Sista bilder:

Benesch ply puppa (moddad Benz Glider)

Helhet, med Ringmat anniversary..

kris69 Posted - 2006/04/03 : 01:19:25
Det var mig en otroligt vacker skapelse. Har inte hört deras vinylspelare men väl högtalare och de var riktigt riktigt bra.
Tillverkar de armen "in house"?
hifi_harri Posted - 2006/04/02 : 23:09:06
Tack för alla kommentarer! UnBeliever - vi har samma smak i många saker

Här ser man konstuktionen som består av tre nivåer.

I den nedraste (MDF)delen ligger motor. Den andra nivån (också MDF) är isolerad från motordel med gummifötter.

Själva armdelen är isolerad(?) med kolfiber. Översta delen är glas.

Hur som helst, vad gör full Circle intressant är utan fråga Arm 0,5 som är helt unik jämfört med andra skivspelare
johan.björklund Posted - 2006/04/02 : 23:07:49
Får jag köpa din spelare när du bytar Micke ?

Harri , kör på vi vill se mer !
Audionet Posted - 2006/04/02 : 19:26:02
Vill se mer bilder!!!!!!!

Har aldrig hört Wilson Benesch, men kan tänka mig att det är ett ljud som passar mig då även de har fastnat för Audionet ;-)
UnBeliever Posted - 2006/04/02 : 17:52:18
Jag har ingen vinylspelare, men om jag fick välja så hade det blivit Wilson Benesch.
Grattis till köpet, Harri!
hifi_harri Posted - 2006/04/02 : 17:40:07
quote:
Wilson Benesch ... en Full Circle kanske, med a.c.t tonarm?

Rätt igen:)

Benesch Circle är byggt av kombination av MDF, kolfiber och Glas.
mikethebike Posted - 2006/04/02 : 17:19:47
Wilson Benesch ... en Full Circle kanske, med a.c.t tonarm?
hifi_harri Posted - 2006/04/02 : 10:08:41
ingen som vet?

Power switch

Kanske detta hjälper?
hifi_harri Posted - 2006/04/01 : 18:50:09
quote:
Vinyl!?

Alldeles rätt! Vinyl! Den här skivspelaren har lite annorlunda lösningar jämfört med många andra märken:)

Kablage har väldigt trevliga neutrik-kontakter.

Nu borde det vara lätt att gissa.

ninja Posted - 2006/04/01 : 18:04:17
Vinyl!?

Stereo Audio Posted - 2006/04/01 : 18:03:34
Åh, jag såg det först!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000