T O P I C R E V I E W |
Snoop |
Posted - 2006/03/23 : 10:45:47 Tjoho!!
Nu är det snart dags för en Världspremiär, och denna tråd kommer innehålla uppacknings bilder samt lite annat smågodis
Håll ut så kommer det snart info.........
För bilder hur det kommer se ut när allt är klart får ni hålla koll i denna tråd.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40176&whichpage=23
|
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Hornta |
Posted - 2006/04/09 : 21:28:48 hehe, visst ska man ha bas om man ska rocka men inte för mycket
Tror att det kan bli riktigt bra med lite diffusering |
Snoop |
Posted - 2006/04/09 : 21:25:19 Hornta: Ska man kunna rocka måste man ha mycket bas
Men visst håller jag med dig om att det iaf upplevs som mer detaljerat hemma hos dig, men då ska man ha i åtanke att du har mer än dubbelt så dyra högtalare som jag har också, samt att det är stativare.
Jag tycker däremot inte att det är lite detaljer, däremot mindre än hos dig är det
Men lite diffusering på bakväggen samt akustik tavlor i taket så har jag nog kommit en bra bit på vägen dit jag vill nå.
|
Labbe |
Posted - 2006/04/09 : 21:20:33 Oooooh Evergrey - The inner circle i limited edition... |
Hornta |
Posted - 2006/04/09 : 21:15:37 Det var inte jag som glömde dem, det var n1o_0!!!
Ja man kanske ska skriva några rader om hur jag tyckte ljudet var
Bas: Basen tog över för mycket och man hörde inte riktig den information som finns där, men inte på all musik.
Mellan: Jag tyckte röster hördes bra, speciellt av de manliga könet. Det fanns detaljer i ganska lagom mängd, men jag vill ha mer
Diskant: Den var mjuk och behaglig, lite detaljer.
Förutom basen så tyckte jag att de spelade på bra! Mindre bas, mer detaljer
Skriver mer snart, är lite stressad.
|
Snoop |
Posted - 2006/04/09 : 20:42:55 Sen ska ja kanske inflika också att jag inte tror denvern helt klarar av att hålla isär allt på ett bra sätt vilket leder till att de kan gröta sig lite av den med.
|
Snoop |
Posted - 2006/04/09 : 19:56:01 Hmm det var visst någon som glömde spikes ´, snart kanske det kommer lite intryck från den lilla miniträffen vi hade här idag, de hade hänt en hel del med högtalarna sen sist n1o_0 var hos mig och lyssnade, både på gott och ont
jag är lite bas skadad så jag tycker att det är helt okej med mycket bas, n1o_0 tyckte däremot att de blev lite för mycket av det goda .
Visst jag kan hålla med honom att på vissa låtar är det lite väl mycket bas som gör att vissa saker i musiken inte uppfattas till 100%, men det fixas nog med lite akustik fix. Skulle gissa på att jag har ett antal dbs höjning i basområdet.
Sen en sak man oftast märker när n1o_0 kommer förbi är att volymen går upp några snäpp högre än normal lyssningsvolym och tack vare det så kommer då även bristerna
Ljudet studsar åt alla möjliga håll och kanter när det blir komplex musik, vilken gör att de inte går att njuta till fullo.
Även här handlar det om akustik fix, måste bra få tummen ur röven någon gång
De andras intryck kommer nog kanske under kvällen. |
Snoop |
Posted - 2006/04/09 : 17:34:24 Nu ikväll är det dags för en liten demo igen, denan gång är det Hornta & n1o_0 som våldgästar.
Soundcare Superspikes ska testas och Hornta ska bedömma ljudet |
Snoop |
Posted - 2006/04/06 : 23:27:24 Nu har det gått några dagar sen det var någon här och lyssnade, och jag tror att det är dags för en lyssning igen
Nu har det hänt en hel faktiskt, mellanregistret har släppt väldigt bra och nu är det ännu roligare att lyssna.
Nu fattas bara en ny cd och akustik fix |
Snoop |
Posted - 2006/04/02 : 20:46:49 Inhandlade lite vinyl på skivmässan i Umeå
|
Snoop |
Posted - 2006/04/02 : 20:23:01 Äh, du vet inte vad du snackar om
Mycket bra skivor är det iaf |
johan.björklund |
Posted - 2006/04/02 : 13:45:49
|
Hornta |
Posted - 2006/04/02 : 13:36:59 Det där är ju mina skivor |
Snoop |
Posted - 2006/04/01 : 16:42:56 Ja du , det är en salig blandning från olika musik stilar |
johan.björklund |
Posted - 2006/04/01 : 16:40:41 Stor variation minst sagt |
Snoop |
Posted - 2006/04/01 : 16:23:30 Det blir ett tungt pass med diverse musiker ikväll
|
Snoop |
Posted - 2006/03/31 : 23:48:20 Jag körde Blue Man Group dvd konserten nu ikväll, och jag måste bara säga det att avloppsrör is tha shit
|
mayro |
Posted - 2006/03/31 : 18:53:16 haha.. skicka droppen... Jojo.. det skulle se ut det.. I morgon hämtas paket nr tre till min utprovningsrunda...Så droppen lär behövas tyvärr... |
Snoop |
Posted - 2006/03/31 : 18:45:35 Jag kan ju inte nämna allt på en gång eller hur CC redan efter 1 timme så kunde jag konstatera att ljudet skulel bli mycket bättre än de jag någonsin fick med P40, och jag hade verkligen rätt.
Tack CC
jag känner också att det var väl värt väntan nu när de spelat ett tag, och ek finishen är ju helt okej den med , det är väldigt mörk ek det har du rätt i.
Jag har inte vågat skriva ut för mycket av vad jag anser om dessa burkar heller, då folk säkert skulle tro att jag är galen
Men för var dag som går så växer de iaf i mina öron.
Nån som kan komma hit med en bättre cd nu, så man får se va de verkligen klarar av.
Tobbe, skickar du Droppen eller
|
mayro |
Posted - 2006/03/31 : 18:34:39
|
n1o_0 |
Posted - 2006/03/31 : 18:29:08 haha
så sant, så sant |
mayro |
Posted - 2006/03/31 : 18:22:56
Jag menar ju att det bra ljudet STARTAR med denvern ju.. |
CC |
Posted - 2006/03/31 : 18:06:42 Du har inte nämnt dess ypperliga mellanregister vad jag har kunnat märka?
Jag vart förbi Creative-Audio idag å gjorde en liten lyssning på dessa nya burkar från Phonar, och jag måste erkänna att jag blev djupt imponerad över dess kvalitéer som presenterades! Wolfgang har inte spelat många timmar på sina demo-burkar, men mitt förstaintryck från dem vart starkt! Jag fick lyssna på mycket blandad musik både från Vinyl o Cd samt DVD och helhetsresultatet var mycket övertygande! Speciellt mellanregistret faktiskt!
Så grattis Snoop! Du har definitivt gjort en grym uppgradering med dessa nya Phonar! Ett riktigt fett grattis!!!
Ps. Önskar jag hade sett dina "in live" med Ek-finish då jag är såld på Ek sedan tidernas begynnelse... Men vad jag kan se på bilderna så har du på burkarna just den lite mörka ek-laminaten som är så förbennat snygg!!!! |
n1o_0 |
Posted - 2006/03/31 : 17:43:29 Jag hänger inte riktigt med jag heller |
Snoop |
Posted - 2006/03/31 : 12:24:37
Jag ler för fullt men förstår inte riktigt vad du menar Tobbe.
Menar du att nästan hela min rigg är köpt av Fabror W |
mayro |
Posted - 2006/03/31 : 12:22:16
quote: Oj!
Ljudbilden, dynamiken, attacken i basen, var kom allt ifrån? Högtalaren är ju inte inspelad! Efter att ha konstaterat att det verkligen var P5an som spelade var haksläppet ett faktum
Då är denna text oerhört rolig att läsa...För allt kommer ju ifrån,,,,,,,,
Le nu lite...För jag skojar en aning |