HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud på utflykt i Storbrittanien

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
BosseBula Posted - 2005/11/06 : 14:25:57
Det här är delvis en eoJeud-produktion. Känsliga personer varnas härmed bara delvis för eventuellt stötande bilder...

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mayro Posted - 2005/11/10 : 23:49:43
BosseBula Posted - 2005/11/10 : 23:26:05
Hehe, ska försöka hinna med ett reportage till innan man drar sig hemåt för gott.

Och då blir det inte hörlurar...
mayro Posted - 2005/11/10 : 23:17:59
här har jag suttit o väntat på feta krellar.. svindyra bentlyresor till englands hifihimmel.. Så va den en sr

detta vart ju skitkul ju

Humor....
BosseBula Posted - 2005/11/10 : 23:12:41
Det var ju vår lilla test av kabeln jag köpte av dig som jag mena...

Ledsen att göra dig besviken.
mayro Posted - 2005/11/10 : 22:42:04

jahaja.... när kommer "porren" för mig då grabbar
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 23:16:56
Roq: Jo, det var hårda väggar där minsann. Och öl drack vi, så...

... som en liten avslutning så får jag va lite egotrippad igen och visa lite bevis på att vi inte bara satt inne i lägenheten och var tysta...

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll brewitz!

Roq Posted - 2005/11/08 : 22:28:34
Jag ser att akustikåtgärderna i rummet fortfarande verkar vara begränsade till att innfatta tvätt som hänger på torkställning?

Gradolurarna är klart tuffare men min Sennheiser sitter skönare.
Roq Posted - 2005/11/08 : 22:26:09
Den där Ikemin har man ju haft hemma
Den överglänste lätt min dåvarande spelare...

Ja, det blir lätt en del öl då man hälsar på brewitz!
brewitz Posted - 2005/11/08 : 21:51:14
Jag håller med angående Sennheiser, lite ljusare, öppnare, ganska trevligt. Mina Grado klarade inte silverkabeln alls , det blev nästan outhärdligt ljust, lite som att dra en gaffel mot en tallrik.
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 19:47:39
.. fortsättning

Till att börja ska jag bara nämna att silver res kabeln lät alltför ljus hemma hos mig, inkopplad mellan da'n och ear90'n. Mina förhoppningar var därför inte alltför höga. Så när den kopplades in hos brewitz så blev jag förvånad. Sennheiser 650 lät rätt bra, inte alls så ljust och (lite) skrikigt som hemma hos mig. Däremot så lät nog grado lurarna lite väl ljust nu, det var inget för dom. Det lät inte dåligt, men de lurarna ville nog ha en lite mörkare kabel. Och nä, vi hade inte en massa silver res nätkablar för att kompensera för detta.

Vi/jag uppfattade inte skillnaden som så stor mot den kabel vi använde innan när det gällde sennheiser lurarna, möjligen/förmodligen lite ljusare med silver res'n. Kan va att den danska drycken agerade som öronpropp eller tweak...

Har brewitz något att lägga till på denna sista biten tro?
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 19:11:24
Kanske lite för mayro oxå?

Linn Ikemi har ju inte bara 2st rca utgångar utan även en balanserad utgång. Denna har iofs aldrig blivit använd av brewitz, så ta inte följande så allvarligt, om nu Ikemi'ns balanserade utgångar är riktigt balanserade så har hälften av utgångstrissorna kanske aldrig använts. (Om det nu var korrekt uttryckt.)

I varje fall. Jag hade med mig min silver resolution xlr kabel, så den kopplades in till Ear90'n. Båda lurarna kopplades in till Ear90'n och vi körde loss.

Intryck kommer snart.. Ska bara pallra mig hemåt först...
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 19:05:17
HJ: HiFi-nördar e vi väl alla här?

Per100: Tack kompis

brewitz: Kanske, eller nån engelsk dryck...

ryst: Tack?
ryst Posted - 2005/11/08 : 09:48:24
påminner om ett sånt där "freestyle-party" från tidigt 80-tal
brewitz Posted - 2005/11/08 : 09:24:45
Så här i efterhand inser jag att några Norrlands Guld från närmaste IKEA hade suttit klockrent.
Per100 Posted - 2005/11/08 : 09:13:45
Härlig tråd.
HJ Posted - 2005/11/08 : 08:41:25
En helt fantastisk bild BosseBula

Inte lite hifi-nördig men underbar. Tysta män som träffas över en pilsner.

edit: Tack för ett trevligt repportage förresten.
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 00:30:54
Haha. brewitz stod ut med mig i nästan 10h. Vi lyssnade på lurar kanske 2-3h av dom 10. Iofs.. Vi gick inte ut på stan för att slåss heller.
johan.björklund Posted - 2005/11/08 : 00:28:25

Dom var kanske blyga
mayro Posted - 2005/11/08 : 00:24:10

inte så konstigt.. dom har ju lurar på för att SLIPPA ha kontakt MED varann ju... Då blir det lugnt ju.. inte ett ot ens..
johan.björklund Posted - 2005/11/08 : 00:22:04
Lite väl sansad träff för att vara eoJEUD
mayro Posted - 2005/11/08 : 00:11:11

hahahaha.. där va ju snyggigarna igen med sina lurar...
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 00:09:06
Johan: Jo, i början kan det kännas så. Vissa kan inte vänja sig vid det, medan andra älskar det. Jag har vant mig men ärligt talat så föredrar jag högtalare framför hörlurar än så länge... Jag gillar klart hörlurar oxå. Men med hörlurar sitter man liksom i orkesterbåset istället för att vara en av åskådarna med högtalare.
BosseBula Posted - 2005/11/08 : 00:00:27
Eftersom jag vet att ni/vi älskar bilder så tar vi väl en till. Den tillför egentligen inget till historien men vad gör väl det.
Kort och gott så kom brewitz sambo in och tog en bild på oss. Eller ja, brewitz ropade in henne...

Imorron kommer vi till biten som intresserar mayro lite mer... I shall say no more. Förutom gonatt.
johan.björklund Posted - 2005/11/07 : 23:53:39
Rolig läsning det här. Speciellt då jag inte har lyssnat på lurar sen mitten av 90 talet Är där mycket "mitt i huvud känslan" på dom ??

BosseBula Posted - 2005/11/07 : 23:48:14
brewitz: Du hämtade iofs mig på vid närmsta tunnelbanestation... Hehe, 2 män som lyssnar på hörlurar, kan nog inte bli mycket tystare. Iofs tog vi av lurarna var 3e minut eller så och diskutterade lite. Och jo, jag vet att det är efter din läggtid.

Ayn: Jaså, jag som tänkte fråga dig om du hade jämfört Grado klonen mot originalet. Men då var klonen inget bra alltså. Synd. För den grado stärkare vi lyssnade på det liv i. Får kanske prova en X-Can V3 då.
Bra att du säger att Ikemi'n är så bra, eftersom jag tyckte den lät rätt likt min DA-omvandlare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000