HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 UnBelievers "Det kom ett paket"-tråd

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 18:11:11
Hej hopp alla glada.

Om ni läst lite i tråden angående mitt system så vet ni redan vad den här tråden kommer att handla om... Idag fick jag så mitt hett efterlängtade paket från down under.


Det blev att andaktsfullt gräva sig igenom ett berg av skumgummiploppar...


Här börjar vi skymta något


Vi tittar närmre...


Nu ska packmaterialet väck!


Sådärja!


Attans, en massa bubblewrap också...


Här ser vi vad det handlar om


Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt...


Otroligt stöddiga spadar. Fick knappt plats i WBT-kontakterna på mina Dynaudio...


Inte på Korsunen heller för den delen.


Så där hänger de nu... änsålänge. Lösning för att minska belastningen på kabeln kommer snarast. Men först ska jag spisa en massa plattor! Har tagit på mig min "sceptizism hat", som de säger.


Ha det gott i sommarvärmen!

Mvh, UnBeliever
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
UnBeliever Posted - 2005/07/12 : 19:00:48
Så då var det dags för ännu en lyssningssejour.
Idag erbjuder hyllan följande alster:


En liten extra surprise i dagens lyssning:


Tack till HiFi-Center i Malmö för lånet...
Snoop Posted - 2005/07/12 : 08:42:49
Bästa vore ju om man kunde kombinera detaljeringsgraden och renheten ur signal cables kablar med en bärgfast och avgrundsdjup basförmåga...

Då är jag nog i himmelriket.......
marcus_ec Posted - 2005/07/12 : 08:36:43
Steve Strauss är ju bara så grym!
Ledzepp Posted - 2005/07/12 : 08:29:04
Håller med om tunnheten eller den lite för kliniska yta
som Silver resolution kablarna la på vissa register.
Dina RVX är kanske inte så detaljerade men mer musikaliska
och "Äkta", tar det gärna på bekostnad av hyperdetaljerat....
Snoop Posted - 2005/07/11 : 22:18:58
kan också tycka att signal cables grejjer kan vara lite tunna i ljudet överlag, men jag hoppas det går tills sig med mer inspelning.....

har inte jämört så mycket kablar för den delen så ja ska inte säga huruvida de är grymma eller ej.. De gjorde dock undervärk i min anläggning...
UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 22:15:15
Snoop: Det är främst silver-signalisarna jag är nyfiken på. Men det är alltid kul att testa nya kablar! Har i år (!) testat mig igenom HT Precision Link, RVX Flagship, Xindak FA-gold och slutligen mina nuvarande Kimber KS-1011.
Tycker dock att skillnaden är betydligt större mellan högtalarkablar. Tyckte nog att Silver Resolution var lite tunna i mellanregistret för min smak. Det de gav i mikrodetaljer och bas har även Transparent men de är (i min anläggning) mer musikaliska och naturtrogna. Det är min åsikt änsålänge iaf...
Snoop Posted - 2005/07/11 : 22:05:57
Tror säkert att transparent kablarna kan vara bättre, vad har du i övrigt för signal kabel? Du skulle kunan få testa min analog two om du står för frakten.

Vad var det för skillnad du upplevde med den nya kabeln?
UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 22:04:08
Jepps! Hädelsen är total! Och baske mig om det inte var värt pengarna också! Erkänner dock att jag fortfarande sneglar på Franks signal- och nätkablar
Snoop Posted - 2005/07/11 : 22:00:36
Va faaasen hädar du min pöjk

Byta ut Silver resolution går det

UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 21:11:01
Skyldig, helt klart skyldig Kan även tillägga att Steve Strauss-plattan och The Hunter med Jennifer Warnes även faller in i den kategorin...Notera dock att Brothers in Arms INTE finns med på pallen! Den finns dock i hyllan såklart.

Kommentarer änsålänge: Musikalisk återgivning med tight granitbas, röster låter underbart, väldigt bred och djup ljudbild.
Har ju testat en del kablar under våren så jag tycker att jag kan uttala mig om detta, i min anläggning märk väl.
thli Posted - 2005/07/11 : 20:21:47
Ha Ha det där känner jag igen. Första tecknet på att vara en riktig hifinörd, man köper skivor med musik man inte vet om man kommer att gilla med ursäkten att "det är ju en bra inspelning"
UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 20:02:28
Tack thli! Jo lite nervös var jag nog. Varmt som fasen e det, men man kan ju inte vara ute ikväll! Änsålänge är jag definitivt inte besviken iaf. Tyckte jag upplevde mycket nytt med Silver Resolution-kablarna, men det kombineras här med allt det jag gillade med mina Satori. Spår 11 på Krall-plattan är änsålänge kvällens höjdpunkt. Och jag gillar inte ens jazz!
thli Posted - 2005/07/11 : 19:41:58
Grattis!! Alltid lika kul när internet beställningar kommer fram utan problem,spelar ingen roll hur seriös säljaren är man är alltid lite nervös.
Skapligt blandade skivor!! Lycka till i kväll hoppas du inte har lika varmt inne som jag då kan det nog bli svårt med koncentrationen.
UnBeliever Posted - 2005/07/11 : 18:27:36
Det blir en tuff kväll!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000