HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Välljud 'tillåtet'...eller "The unpacking of..."

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
edison Posted - 2005/07/09 : 02:22:19
Ja, så var en hint redan utlagd till vad som packa(t)s upp i Örebro för några dar sen.

Detta tunga paket stod på Svejks hallgolv, bara att hugga i och utföra "uppdrag uppackning/inkoppling" då


Här i detta fina sällskap skall nyheten hamna "vad tråden lider"
(Ja, nån pryl skall ju få lov att maka på sej...)


Sååja, såååja lilla vän, fram med en tass...snart är du "född" once again, välkommen till stan!


Hmmm...verkar inte så liiite hafsigt designat detta...vilket 'tillstånd' är man i om man gör det så här?


Värme skall man se till att skicka vidare...


Ja, efter en hel dag med bad, träffandes syskon, deras barn, "di gamle" , lite snickrande...avslutat med en grillkväll i Kilsbergen, är det dags igen för nattpasset - alltså lite mer bilder

Hmmm...å ingen som nystat upp mina minst 2 (ord)ledtrådar...dags bli mer på hugget här

Nu borde nån få fram det...den tredje ledtråden blir som sej bör en bild:


Ingen morronpigg som vill gissa...OK, dags att visa vilken apparat (vilket apparatpar) Svejk har ersatt, så, då tar vi och ställer den på köksbordet...


Inga licensierade nötknäckare som sett denna tråden..???
Som sas i början, apparaten är tung, även rent viktmässigt!


När solen börjat gå ner/gått ner igen lär
A.någon ha listat ut saken när dom nu fått en bild till å en ledtråd ytterligare(???)
B.jag lagt upp ett par mer avslöjande bilder.


Så var det klart...psb300b tog detta!

Får bli några bilder nu istället för ikväll då...hehe


En del av baksidan...


Så hela fronten, nästan iaf...



Frontplåten i sej väger flera kilo...men utan den monterad kan ju apparaten med 'naken' diodrad se lite...'hembyggd' ut, men det hänger väl på hur simpelt det måste vara för att få det epitetet.

Denna 'best' känns inte, och ser inte ut som om den var hembyggd av nån 'hempulare vem som helst'...en mkt läcker och rejält utförd skapelse är det

En kort lyssning av Harry Manx grymt fint inspelade blues*** gav iaf en riktigt nice musikupplevelse...även om jag vill minnas jag inte var svinpigg.Samma platta kastade jag raskt på hemma igen, och DET var inte riktigt jämförbart om man så säger , hehe.

***"Wise and Otherwise"
En ganska lugn platta, med ett rätt eget sound, och helt superbt
inspelad!


Denna synen är det nu som möter den som sätter sej i svejks soffa "No 1"




15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mayday Posted - 2005/07/10 : 18:03:52
En sån dac hittade en gammal kompis till mig på pantbanken, tillsammans med en drive som hette pink triangle om jag inte minns fel.
Mattias Posted - 2005/07/10 : 17:37:55

Va roligt att du fick tag på en Svejk!
Kommer ihåg att du pratat om den som "en sådan skall jag ha.... ." Grattis får man säga

/Mattias
svejk Posted - 2005/07/10 : 16:37:10
Det svarta är monoblock ICEpower som skall dra mina basmoduler har ett Audio Resarch och aktivt delningsfilter står på lut.

License är en riktigt tung dac strömförsörjning i den skulle säkerligen kunna dra ett litet slutsteg. Det är ett kompromisslöst bygge. Tog lång tid för Peter Bremen att bli nöjd. Finns en resension och ett reportage om Bremen i Hifi Musik våren 97. Det reportaget plus vad jag hört om denna DAC fick upp mitt habegär. En gång skall jag ha en, punkt o slut! Denna är en teflonvariant dvs teflon kort och något mer fix vet inte vad, skit samma eftersom jag är okunnig på teknik. Den spelar mycket bra! Har inte lyssnat så mycket pga av vädret. Skönare ute än i mitt lyssningsrum som ligger åt söder och är varmt som fan! Men nöjd är jag mycket!

Hifi handlar för mig om känslor och denna apparat har jag hysit varma känslor för sedan juni 97 då jag läste HF i Grekland på semester. Jag får det jag vill ha, bara jag vågar vänta!
Martin.M Posted - 2005/07/10 : 15:38:24
Vad är det för något då? Om man inte orkar goggla
tober Posted - 2005/07/10 : 15:33:47
Synd att det är s blaffig text på framsidan annars hade den varit riktigt ren och snygg!

Vad är det för svarta block längst ner?

edison Posted - 2005/07/10 : 12:52:16
pse300b; Yepp!
OlaH Posted - 2005/07/10 : 12:44:11
LICENCE NO1 av PETER BREMEN

ola
Zalve Posted - 2005/07/10 : 09:33:11
Bild 6 borde ge lite ledtrådar. Osäker på att jag vet vad Svejk har införskaffat...
edison Posted - 2005/07/10 : 01:24:30
Låter alla bilder ligga i första posten, "edit"erar in dom efter hand.
Mattias Posted - 2005/07/09 : 22:21:11

Spännande

/Mattias
Niklas Nord Posted - 2005/07/09 : 12:54:10

när får man se frontplattan på apparaten då
svejk Posted - 2005/07/09 : 12:20:38
Bra maskerade bilder Edisson! Bakom detta hafsiga hembygge står en av Svedalas tyngta konstruktörer.
RotelPower Posted - 2005/07/09 : 11:43:43
Vad dioderna var myko..
arcam Posted - 2005/07/09 : 11:40:38
Måste vara ett hembygge av något slag...
vemsom Posted - 2005/07/09 : 11:25:14
Dioderna ser lite haffsiga ut.
Har ingen av det kan vara dock, ser ut att glöda innuti...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000