HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 E&T Spider rack, Xindak AC-01 och Xindak SC-01

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henrik Nilsson Posted - 2005/05/23 : 18:57:58
Tjena!

Fick mina kina grejor idag, så jag tänkte lägga upp lite bilder.

Först en bild på signalkabeln som är en AC-01, den andra är en Audioquest Sidewinder. AQ ser ut som ett lakris snöre jämfört med Xindaken

Sedan har vi högtalar kabeln Xindak SC-01, liten jämförelse med AQ Type-4.

Sedan har vi en bild på hela mitt system med det nya E&T spider racket.

Kablarna kom i snygga lådor och kändes grymt mycket lyxigare och dyrare än vad dom var.

Spiderracket var väl sådär tyckte jag, ser snyggare ut på bilder men kändes lite mycket kina och budget tyckte jag. Sen att man råkade slå isönder ena plastbiten uppe på var ju mindre trevligt oxå, ingen höjdar kvalitet.

Kablarna lät och passade bra till resten av systemet. Har haft lite problem med lite ljust och kallt ljud innan men tyckte det blev lite bättre. Tyckte det blev mer kontroll i basen oxå.

Ursäkta kvaliteten på bilderna men tagen med mobil.

Ha det...

Henrik.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
RKL Posted - 2005/06/20 : 10:19:33
KingX: 100kg per hylla gäller alltså för Finite Elemente Spider, deras Spider ampstand tål i sin tur 200kg / hylla.

Kan inte svara på vad E&T har för viktbegränsningar på sin hylla.

Om du köper Finite Elemente Spider så lönar det sig absolut att skaffa Ceraballs, åtminstone upplevde jag en stor förbättring med dem.

Mvh,

RKL
KingX Posted - 2005/06/13 : 12:28:10
snutten: jap det räcker gott o väl. tack för info. köp ligger numera framför mig =)
Snutten Posted - 2005/06/12 : 23:51:58
KingX: enligt tillverkaren håller varje hyllplan upp till 100 kg så det räcker nog.
KingX Posted - 2005/06/12 : 20:59:02
rabbe: se där ja. skal bli kul o se vad du själv tycker när du lyssnat til det ett tag. om det lyfter upp dina högtalare en hel del också.

ahh ok.. vilka bra återförsäljare har vi här i Sverige på dessa rack då tro? kan man alltid höra med nån av dom..

snutte: ahh. har du nån koll på viktklasser osv för spider rack? hur mkt planen kan bära utan att allt faller sönder o samman. och yess.. mkt fin finnish helt klart.
Snutten Posted - 2005/06/12 : 20:00:54
Original Spider rack har en grym finish, har ett själv .
Henrik Nilsson Posted - 2005/06/12 : 19:14:02
KingX: Man tackar! Får hem jumper imorgon till högtalarna så skall testa då att byta ut byglarna. Ang. tyngdtåligheten vet jag inte riktigt faktiskt...

Ha det...
KingX Posted - 2005/06/12 : 16:51:35
mm.. bytte från singlewiare till bi-wire kabel till min Canton SC-L som står här hemma och fick då bort den lilla plåtbiten och jag sjlv blev mkt mkt mkt imponerad över ljudet. helt kalrt bättre. luftigare, stramare bas öppnare melanregister.. så i mit fall så bar bi kabel ett mkt mkt väl genomfört byte får jag lov o säga.

kanske ngt o testa iaf?!

i övrigt mkt snyggt system!

sedan har jag en fråga angående e& t spider rack.. hur står det sig med lite tyngre grejjer på sig? e det tyngd tåligt?
har funderat på o skaffat ett sådant nämligen..
Henrik Nilsson Posted - 2005/06/06 : 14:46:51
Blev ett par så gott som nya Monitor Audio Bronze 2, nope samma högtalarkabel Xindak SC-01 singlewire...
Creative Audio Posted - 2005/06/06 : 13:13:32
Vad blev det för högisar nu då ?? Tog du BW kabel med en gång då ???
Henrik Nilsson Posted - 2005/06/05 : 23:22:07
Wolfgang: Det skulle nog behövas men tror att det kanske blir en för "dyr" uppgradering för tillfälligt. Har tyvärr inte hunnit testa med jumpers med högtalarkabel, köpt nya högtalare så har haft lite att göra med dem istället!

Martin.M: Precis, aldrig felmed lite nya kablar. För vad man har gett för dem så lät det över förväntan jämfört med motsvarande AQ som jag hade men det var nog för att dessa matchade bättre. Sen att de ser och känns riktigt nice gör ju inte saker sämre.

martikainen: Japp dom känns rätt grymma och låter väldigt bra. Jag och kablarna finns i malmö området om du bor i närheten kan vi göra ett test om du vill...

martikainen Posted - 2005/06/05 : 21:25:41
mmmm, snacka om att storleken på kablarna är chockerande, har själv audioquest typ 2 och tycker att dom är stora, kan vara för att jag aldrig sett någon större kabel irl, skulle vara roligt att testa Xindaken =) Synd med olyckan på spider racket.
Martin.M Posted - 2005/06/04 : 21:03:43
Aldrig fel med lite Xindak!
Låter rätt bra antar jag?
Creative Audio Posted - 2005/06/04 : 20:53:01
Henrik, du skulle ha ett par Ceraballs under din CD och förstärkare !!
Dämpar bort dom sista "vibbarna"! Hur gick det med kabelbryggorna??? Blev ljudet bättre?? Nyfiken

Wolfgang
Henrik Nilsson Posted - 2005/05/26 : 06:11:13
Tackar för alla förslag och synpunkter, sånt e alltid bra!

bjarne: Det är ett par Acoustic Energy EVO 1. Högtalar kabeln är en billigare variant av Xindak.

Johan: Jovisst blev det bra med skumgummin. Inte alls dom problemen som innan men visst de spelar inte lika djupt men låter klart bättre, kablarna hjälpte till oxå med lite mer kontroll.
johan.björklund Posted - 2005/05/25 : 21:27:22
Henrik

Hur blev det med skumgummin ???

Jag hade tänkt att tuta förbi nästa vecka om det passar dig , tar kameran med mig
bjarne Posted - 2005/05/25 : 21:23:16
Visst är det underbart med hifi!!!
quote:
och låt singelwiren sitta kvar på mellan/bas anslutningen!!! Kommer att låta bättre!!

quote:
Du har ju högtalarkablarna anslutna till basterminalerna!
Det första du bör göra är att ansluta högtalarkablarna till det övre terminalparet på högtalarna istället. Efter det kan du mixtra med olika kopplingar.

quote:
bäst brukar bli ena på diskant och andra på bas då man kör singelwire på biwire kopplingar...

Snygg och enkel uppställning rabbe. Du verkar avara en av få som inte gett dig på FS-1:an. Kul med andra grejer. Vad är det för högtalare? (JPW?)
mayro Posted - 2005/05/25 : 12:08:34
bäst brukar bli ena på diskant och andra på bas då man kör singelwire på biwire kopplingar...

Men det är bara mina erfarenheter iofs.... Men skulle prova så i alla fall också...
gromit Posted - 2005/05/25 : 10:44:01
Du har ju högtalarkablarna anslutna till basterminalerna!

Det första du bör göra är att ansluta högtalarkablarna till det övre terminalparet på högtalarna istället. Efter det kan du mixtra med olika kopplingar.

/Gr.
Henrik Nilsson Posted - 2005/05/25 : 10:29:16
Wolfgang: Skall testa idag...Har dock bara en supra classic 4.0...
Creative Audio Posted - 2005/05/24 : 22:26:18
Brukar vara vanlig plåt som man förgyllt lite, som MartinH säger en "snutt" bra kabel (gärna 4mm2) och låt singelwiren sitta kvar på mellan/bas anslutningen!!! Kommer att låta bättre!!
Henrik Nilsson Posted - 2005/05/24 : 20:56:29
Aha, förstår vad ni menar nu. Har bananer hemma fattas bara en bit "bra" kabel sen kan jag testa.

Men vad är det för material på jumprarna som sitter på, e det inte guld pleterat eller något´?

Henrik.
MartinH Posted - 2005/05/24 : 17:02:44
Ja du kan ju köpa 8 st bananer och fyra stumpar med nån vettig högtalarkabel och göra det själv, då borde kunna landa på några hundralappar, men det blir bättre !!

xdakob Posted - 2005/05/24 : 16:25:09
rabbe666:

Tror Wolfgang menar de jumpers i "guldplåt" som sitter mellan högtalaranslutningarna. Dessa kan plockas bort så att man kan biampa- biwira. Ersätt dessa med en bättre kabel, har hört folk som säger sig får mycket bättre ljud med kabel istället för plåt...

Daniel

Henrik Nilsson Posted - 2005/05/24 : 16:12:56
Ojdå det såg jag inte!!

Det var tur jag hade köpt aceton innan på dagen, så ni slapp lacket!

Wolfgang: Får gärna utveckla? Priser mm?

Henrik.
Creative Audio Posted - 2005/05/24 : 14:43:52
Nu får du bara plocka BORT plåtbitarna du har mellan högtalaranslutningarna och ersätta dom med en kort "BRA" kabel så låter det ÄNNU bättre Tjusig anläggning !!!

Wolfgang

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000