T O P I C R E V I E W |
Ledzepp |
Posted - 2004/09/24 : 15:59:39 Nu drar jag till New York, hoppas kunna komma med några butiks- bilder om några veckor Stay tuned............... |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Merkurius |
Posted - 2004/12/05 : 23:42:28 micke76: Grymt, snacka om grymt. Inte varje dag man springer på JJ French... |
yalpa |
Posted - 2004/11/27 : 10:53:59 Kan inte du lägga upp bilderna på forumets server? Jag ska också till NY, firar nyår där, hoppas att några butiker har öppet då. |
LarsTokyo |
Posted - 2004/11/26 : 23:22:44 Bandwidth exceeded |
C-Quence |
Posted - 2004/11/26 : 16:28:35 Jag ser inga bilder! |
lazyboy |
Posted - 2004/11/26 : 10:41:05 Tufft! Vad hade Stern för musiker i bandet? |
Ledzepp |
Posted - 2004/11/25 : 12:54:10 New York by night, 8 Avenyn.....suck....
|
Ledzepp |
Posted - 2004/11/25 : 12:50:56 Var på en annan höjdare också, Gospel brunch på BB King´s Blues club & Grillhttp://www.bbkingblues.com/index.shtml på 42nd Street vid Times square, och lyssnade på Harlem gospel Choir. [imghttp://img.photobucket.com/albums/v451/Ledzepp/BBking2.jpg] Kan väll säga så här:DOM KUNDE SJUNGA..Oj!!
Nej nu funderar jag på att sälja stereon (skämt!!) och åka tillbaks till den häftigast stad jag varit i!!
|
Ledzepp |
Posted - 2004/11/23 : 09:07:14 Coolt!! Twisted Sisters!! he he....Och så var jag även och lyssnade på lite LIVEmusik också......
Bar 55http://www.55bar.com från 1919!! i Greenwich Village, gammal lönnkrog på förbudstiden. Där spelade en av mina stora gitarrhjältar, Mike Stern!! Har sett honom ett par gånger i Sverige men att få se honom på hemmaplan var nått speciellt! Och att jag fick ett snack med honom efter var ännu ett plus, han var faktiskt på väg till Stockholm för en spelning på Fasching några dar senare!!
Och en skiva blev det också...
|
micke76 |
Posted - 2004/11/15 : 09:44:02 Ledzepp synd att du inte fick lyssna i värtsingrummet. det fick jag när jag var där 97. Samma högtalare tror jag, jag trodde det var infinity irs 5 då men det var kanske genisis. De såg då likadana ut tror jag. Drevs av ML elektronik och vilket ljud sen. Det var nått helt annat än man lyssnat till både före och efter. Annan prisklass också i och för sig.
Väldigt trevligt bemötande i affären trots av vi bara var turister som ville se vad new york kunde bjuda på i hifi väg. Man fick ju ringa på ringklockan först för att bli insläppt i affären men det kan man ju förstå.
Det häftigaste med demon var han som demade för oss. När han hörde att vi var från sverige och skandinavien sa han. Oh from Scandinavia. Cool. I played in a band once. We were quite successful in Scandinavia. We were called the Twisted Sisters. (Haksläpp från min sida) Det var JJ French. Sedan berättade han en del roliga anekdoter från turnelivet och kontentan av det hela var att han tyckte vi drack otäckt mycket sprit i skandinavien :=).
Som sagt en mycket trevlig demo trots att vi inte var några presumtiva kunder.
mvh micke |
Ledzepp |
Posted - 2004/11/12 : 12:51:50 Men så fick jag lyssna äntligen också!!
B&W Nautilus 800 och McIntosh CD/Förstärkare var en ljudupplevelse jag sent ska glömma!!!Att sedan Bob spelade Frank Sinatra, en helt magisk inspelning från -59!! gör det hela inte sämre, kanske inte den musik jag lyssnar på i vanliga fall men när man några dagar tidigare besökt "Tony´s" i Little Italy där Frank Sinatra var en stammis och nu Sopranos spelas in, det är där Tony har sina möten med Manhattan maffian....ja det blir nästan så mycket New York-känsla att man bara kan sitta o småflina...
Fick även lyssna på dom mycket väljudande CDspelarna från Italienska Lector...Den billigaste kostade ca 1700 dollar med rör i utgångssteget och allt..
|
Ledzepp |
Posted - 2004/11/12 : 12:48:44 Här kan vi se "Kraftverken" från ML och delningsfiltren till Genesis, ja verkligen synd att man inte kunde lyssna på dom här småsakerna.
I samma rum stod även lite mindre högtalare från genesis
Ursäkta skärpan... |
Niklas Nord |
Posted - 2004/10/21 : 16:49:32 intressanta baslådor, de gillar jag |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/21 : 11:46:47 Och där tar den mycket trevliga Bob Herman emot mej och visar mej runt, klar skillnad mot Sound by Singer! När Bob får reda på att jag är svensk så blir han eld o lågor, tydligen köper han sina handgjorda pipor! från en kille i Sverige, -Very expensive but best in the world!! säger han.
Första rummet, lite Dynaudio, B&W.
Längst in i "Värstingrummet" som Bob stolt visar upp! Genesis 1.1!!! med separata subtorn och delningsfilter i utvändiga vibrationsdämpade lådor i corian..dom var massiva!! Drevs med Mark Levinson No 33H slutsteg. Tyvärr var systemet inte "up and runing", bara tidsbokning för en demo.
|
Ledzepp |
Posted - 2004/10/18 : 11:34:17 Så då är vi inne på Lyric Hifi.... |
marbrink |
Posted - 2004/10/16 : 11:36:02 Härliga bilder! Har varit där två gånger och håller med om att NY slår allt! |
nickekanon |
Posted - 2004/10/16 : 11:14:24 Oh, New York City! När jag var där så bodde jag i ett av husen man ser i Central Park-bilden, nästan brevid Plaza Hotel. Längtar tillbaka en hel del :) Känner även igen det där att turister som bara vill titta i butikerna behandlas mindre väl. |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/15 : 11:50:09 Vidare till pärlan bland mina försök till hifibesök, Lyric HiFi!
Som ligger på 1221 Lexington Ave. http://www.lyricusa.com/
|
Gordi |
Posted - 2004/10/15 : 11:26:35 Amerika =) kanske en vacker dag hoppas jag =)
Häftiga bilder Ledzapp =) |
Bernt Jansson |
Posted - 2004/10/15 : 11:20:48 Och jag som bara varit på JFK-flygplatsen några gånger... Aldrig varit inne i staden. Men då har jag ju kvar det att uppleva! Mera bilder! |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/15 : 11:07:29 Det var första gången jag var där men INTE sista, jag älskar den staden, slår allt!!
För att vara en sån stor stad så är det inte tätt med seriösa hifibutiker, nej man får leta...
Den mest kända på Manhattan är nog Sound by Singer på 18 East 16th street.http://www.soundbysinger.com/
När man kliver in där är det första som möter en, en reception med en donna som frågar - "what can I help you with sir?" När man säger att jag vill bara titta mej runt så får man avmätt blick...Hmmm.. Här ska man ha bokat tid för en demo i ett av dom ca 10 olika demorummen, dom flesta låsta. Jag smyger runt och kommer in i ett av dom upplåsta, frågar en anställda om det är OK att ta lite kort? Oh no, must ask the owner first.... Och han kommer in först på eftermiddan! så det blir inga kort! Men av dom gluttar jag fick in mellan gardinerna i de olika rummen så är det mycket tung High End det handlar om hos Sound by Singer, och som turist som "bara vill Titta lite" behandlas man som nått katten dragit in.
Så ska du inte handla och inte har bokat en specifik demo så kan du hoppa över S b S, snobbigt o snorrkigt.....
|
ayayay |
Posted - 2004/10/15 : 10:16:10 Fler på forumet som varit i "The big Appel"
Jag kom hem i måndags.
Underbar stad, men jag hittade inga HiFi-affärer dock. Letade väl på fel ställe
Fick tips om nån, men den låg en bra bit ifrån där vi va, samt att det va samma dag som vi skulle åka hem. Hade blivit lite tajt
Tur att vi har bättre informerade medlemmar på forumet som tar sitt ansvar på större allvar än jag Hehehe...
Har du varit i New York flera gånger eller? Vad tyckte du om "äpplet" då? |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/15 : 09:51:11 Så till butiksbesöken... Först ut var In living Stereohttp://www.inlivingstereo.com/main.html
Men när jag kom dit var det stängt och öppnade inte på 3 timmar... Men Tower Records ligger på andra sidan så dom fick ett besök istället
Ner i Tunnelbanan mot nästa stopp..... |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/14 : 10:42:26 Vi börjar hifibilderna med riktigt tunga grejor, dessa "keramiska" högtalare hittade jag på New York´s motsvarighet till ON-OFF.....Något till sommaren o gillfesten..
|
Gerhard46 |
Posted - 2004/10/13 : 13:33:10 New York (manhattan) är en trevlig stad. Många duktiga musiker lite varstans.
Johan, gillar du Jazz så ligger där en trevlig jazzklubb på 49:e eller 50:e mellan broadway & 8:e avenyn.
Ser fram emot fler bilder. |
Ledzepp |
Posted - 2004/10/13 : 10:31:29 Lite mer NY....stämningsbilder...
Softa i Central Park...
Och även lite jazz.....
|