HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Renaissance Audio

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Amund Posted - 2004/04/04 : 15:13:51


Efter en mycket trevlig Hifiträff så fick jag med mig denna nya bekantskap med mig hem...



Detta är Silver Renaissance Blue Signature från Norska Renaissance Audio (som faktiskt bara ligger 200m från min lägenhet), som är deras näst största eller näst minsta kabel. Jag ska inte gå in på konstruktion utan nöjer mig med en liten deklarering av ljudet.
Det är första gången jag provar en ren silverkabel och jag blev väldigt imponerad! Det som jag uppskattade mest med denna kabel var hur jämt den spelade, ingeting sticker ut och allt låter naturligt utan överspel i olika frekvenser. Den var klar och destinkt men inte extremt högupplöst, här tycker jag tex KS1011 är mer högupplöst utan att låta bättre. Det här är en i mina öron en riktigt bra kabel som är värd dom ca 8000:- som den kostar.




Hela kabeln ger ett seriöst intryck, både musikaliskt och estetiskt.


Go Norge!

Mer info här: http://www.renaissanceaudio.no/

/Amund
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Amund Posted - 2004/04/05 : 21:03:19
Tycker oxå att kabeln är läcker och så bra att den kommer att få stanna i anläggningen!

/Amund
SubZer0 Posted - 2004/04/04 : 20:24:43
Läcker kabel tycker det ser ut som 4 fläta ala Svalander.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000