HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Silver Bullet og Duelund

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
bambadoo Posted - 2004/04/01 : 13:32:44
Mine nye referande signalkabler med sølvplugger

Noen meter av denne:

Duelund silkakabler med den 3. dimensjon ;)

Og da behøves noen slike:


Silver Bulletplug. En glimrende plugg. Kanskje WBT nextgen er bedre, men denne gjør nytten for meg.

Litt arbeid er det. Avisolering av Duelund kabler er meget enkelt. Et godt råd er å montere pluggen i en RCA socket på et apparat du har liggende. Denne vil fungere som en varmeleder og skading av de små loddepinner blir litt vanskeligere. Hos meg gikk loddingen helt fint. WBT sølvloddetinn er benyttet.


Så nesten ferdig produkt. Beklager det dårlige bildet. Var litt usikker på om jeg skulle bruke noe krympeslange, men valgte å bruke noe for å få det til å "sitte" enda bedre.


Da er det bare å varme opp og krympe plasten. Krympeplast er litt fancy synes nå jeg ;D


Resultatet er en meget bra kabel. Gjennomsiktig i lydbildet og med finfine detaljer for musikken. Anbefales.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bernt Jansson Posted - 2004/04/04 : 12:06:38
Duelundkabel har jag hört mycket om. Duelund är ju en mycket intressant herre vad jag förstår,
banbrytande på delningsfilter och högtalarkonstruktion. Ringradiatorn lär vara hans konstruktion.
Jag har sett en del av hans avhandlingar om delningsfilter, men det är så mycket matematik att jag
backar. Intresserade av denne stridbare man kan t.ex titta på http://www.meta-gizmo.com/Tri/speak/STEEN.html
bambadoo Posted - 2004/04/01 : 21:55:01
Kablene er danske de. Mange nordmenn har kjøpt dem. Dere kan sikkert finne mer informasjon på www.hifi4all.dk og søk etter Duelund kabel. Stygge som bare det, men låter bra. Utglødet flatvalset finsølv, dyppet i noen hemmelige væsker og tvinnet med flere lag silke.
hal Posted - 2004/04/01 : 20:39:19
Snacka om genombrott i kabelgeometrin Nästa nobelpris i fysik ligger hotande nära att gå till en norrman.
Wizard Posted - 2004/04/01 : 20:32:26
Bara att sätta igång och karda då om man ska få några vettiga signalkablar..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000