HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 På hembesök hos CH, nu med Ice...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2003/12/21 : 19:50:19
Efter att ha träffat Ch ett par gånger så var det dags för mig och StefanB att den 10/12 åka och titta på hur han hade det och hans system.

Vi gör hembesök hos CH!

CH är en av de lyckliga som lever bortom stadens jäkt, många vackar vyer fick vi innan vi landade i hans stad

Bortom kullen...

Väljer man rätt väg så kan man tom ta färja för att komma hem CH!!!

Färjan över...

Ni får klura lite på vilken stad det är, svaret kommer i form av en bild på slutet...

Väl framkommen hos Ch slås man av vilket trevligt rum han har! Det är mycket inbjudande och gör anläggningen rättvisa.

Första steget in i rummet

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Larsen Posted - 2004/04/11 : 08:45:59
Ok.
Tror jag blivit van att se modulerna inbyggda mellan "två metallplattor", men det lär ju finnas en hel del varianter på detta även fast själva modulerna är densamma.
Emblas 2.2 verkar ruskigt prisvärd. Är det 2.1 du spelar på, CH?
CH Posted - 2004/04/10 : 11:31:51
Larsen,
Kan garantera att Emblas slutsteg bygger på Icemoduler..
Steget på din bild har tillochmed två, då det är ett stereosteg.
Larsen Posted - 2004/04/09 : 20:20:10
Helt klart intressant...
Lite ot kanske, men när jag tittar på bilderna på nämnda Embla, så är min fundering: är det verkligen ICE-moduler i dom? Eller är det en egen konstruktion?? Någon som vet?
Nitram Posted - 2004/04/06 : 08:33:45
Vilket grymt system... *suck*
hjort Posted - 2004/04/06 : 02:53:56
SubZer0:
Han sålde ju Krellen, det säger väll en del
ayayay Posted - 2004/04/05 : 07:59:27
Vad jag kan säga så låter Embla ruskigt bra!

Tror inte du blir besviken om du köper ett par monoblock därifrån
SubZer0 Posted - 2004/04/04 : 20:34:24
Ska lus läsa din sida funderar lite på att införskaffa mig ett par Embla, tror dom kommer funka prima till mina kommande ML Acsent. Har CH något att säga om ljudet på KRELL VS dom olika ICE stegen? Tack för ett trevligt reportage
StefanB Posted - 2004/04/04 : 20:23:54
På min hemsida kan Ni läsa om skillnaderna mellan KRELL och mitt ICE bygge. Hur EMLBA står sig i detta samanhang kan inte jag uttala mig om.

SubZer0 Posted - 2004/04/04 : 20:05:29
Ja får vi nu höra, vad var bättre/sämre med StefanB´s ICE steg VS Krell´n och hur står sig dom nya Embla´rna?
StefanB Posted - 2004/04/04 : 19:33:27
Jo han har ju numera ICE Power baserade slutsteg så det är klart.....
ayayay Posted - 2004/04/04 : 16:51:03
En annan hade ju det stora nöjet att avlägga ett besök hemma hos CH i helgen.

Tre ord beskriver denna anläggning:

Dynamik!
Musikalitet!
Ljudbild!

Hit vill jag fler gånger o lyssna på musik
Tack CH
x2000 Posted - 2004/01/03 : 23:32:09
Hej pac

srv - texas flood - finns ju också i en remastrad version, med bonus mtrl,
har du testat den ...?

OT har fortfarande inte gjort nå't a/b -test mellan 555 och scd1
tycker inte det behövs, scd1 är så mkt bättre på alla parametrar och
att den är balanserad,
nackdelar, det tar en väldigt lång tid för den att läsa in skivorna
och att den är lite dyrare,slut OT
Bravo Posted - 2003/12/30 : 23:16:58
Hmm, intressanta iaktagelser.
StefanB Posted - 2003/12/29 : 19:10:18
Vilket osm var bäst får någon annan uttala sig om men enligt min bedömning av i alla fall inte ICE sämre, och det tycker jag är gott nog för mig.

För skojs skull lägger jag ut bilder på insidorna. Lite off topic kanske...

poman Posted - 2003/12/27 : 20:16:12
Okey Stefan!

Ut med det nu ICE Power var bäst eller hur.

StefanB Posted - 2003/12/27 : 19:53:30
"Chockerande bra" var det någon som utbrast
Personligen så trodde jag ju att det skulle bli spel mot ett mål från KRELLs sida men med facit i hand måste jag säga att ICE Power är förbluffande bra. Jag vill inte heller kora någon "segrare" efter några timmars lyssning i en okänd anläggning men kan väl säga att ICE verkligen inte gjorde bort sig

Bernt Jansson Posted - 2003/12/27 : 15:17:03
Hmmm... Ska bli intressant att höra underverket på träffen den 10:e!
StefanB Posted - 2003/12/27 : 14:40:42
Till ny sida
Pac Posted - 2003/12/26 : 22:25:58
Som vanligt tycker jag att det är svårt att säga vad som spelar bäst på någon timmes lyssning. Men, trots att den är ett hemmabygge behövde den inte skämmas för sig förutom i byggkvalitet... Trots att den är ett riktigt seriöst hemmabygge med en komersiell låda(Primare's 5-kanals-slusteg) så är det svårt att konkurrera på byggkvalitet med en "Sherman Tanks"...

Ljudmässigt tycker jag att det spelade riktigt bra även med ICE-bygget. Den var lite åt det råa hållet de första minuterna, men det släppte efter en stund och då sjöng det som sagt ordentligt även med den.

Vänligen,
Pac

hifirocker Posted - 2003/12/26 : 22:25:42
Trevligt bildrepotage! Fina högtalare, stilrent var ordet!

Mvh,
CH Posted - 2003/12/26 : 00:54:55
quote:
Hur klarade sig IS-maskinen då ??

Hmm, ja..jag var så förkyld så jag hörde knappt nånting....vad säger StefanB o Pac..?
jonte0 Posted - 2003/12/24 : 21:03:02
Hur klarade sig IS-maskinen då ??

/J
Bravo Posted - 2003/12/24 : 07:18:02
Huuuja, ser ju extremt trevligt ut, inga nybörjarleksaker precis.
StefanB Posted - 2003/12/23 : 15:36:00
Vad ICE gjorde där, jo det är en lite längre historia. Det började med att jag berömde CHs otroligt snygga hifi rum och frågade om jag fick använda hans bilder i en ”tråd” här på forumet. Snäll som han är så gick det bra och så undrade han lite om ICE Power, hur det var. Jag sade att ICE kunde komma på hembesök någon gång och så fick vi inbjudan till vårt Lysekilsbesök.
Det var spännande för mig att dels få höra så makalösa högtalare som Thiel CS6 i kombination med så bra elektronik i övrigt, i ett väldigt estiskt och trevligt rum. Det var också spännande att få spela mitt hembygge i denna anläggning för att få ett svar på hur bra eller dåligt det egentligen är. Det är ju lätt att man ”snöar in" på sin egen anläggning och utan andra referenser kan man börja fantisera om att det låter bättre än vad det gör, eller så låter det verkligen så bra

DÄRFÖR var ICE med på besök till Lysekil.
Pac Posted - 2003/12/23 : 11:32:10
Stefan,

det ser ut som en udda fågel som smugit sig in..??? Vad var det och vad gjorde den där???/Pac

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000