T O P I C R E V I E W |
Pac |
Posted - 2003/12/15 : 00:29:20 Det var Lucia och både StefanB och jag tyckte att det var dags för en liten runda på stan.
Häng med på en
Luciarunda i några av Göteborg's HiFi-butiker
Vi börjar på ett ställe dit många HiFi-entusiaster i GBG söker sig...
HiFi-stället
Japp, HiFi-stället blev utgångpunkten denna regniga Lucia.
HiFi-stället brukar ha mycket kul att titta på och lyssna till
Läckert JJ Rör-slutsteg och en TEAC DV-50
Man brukar träffa på en och annan från HiFiforum.nu när man travar omkring på HiFi-stället. Så också denna gången. Det är "Tomas" som står och beundrar JJ slutsteget...
Huvudracken med Bow, Vincent, Densen, Krell,....
Godbitar i skåp
Som sagt, det finns mycket kul att titta på och lyssna till...
Efter HiFi-stället och Dahls-konditori vände vi näsan emot Avenyn.
På en tvärgata till Avenyn ligger en annan känd butik som brukar få besök av oss...
Burr, bäst att gå in!
Dirty Records är en butik som handlat med Beg. skivor så länge jag kan minnas.
CD-hyllor Här finns meter efter meter med skivor och man hittar alltid något kul att handla med sig.
Vinyl i långa banor!
Även idag blev "jakten" lyckad! En CD och en Vinyl, samma inspelning med Stevie Ray Vaughan, "Texas Flood"
Stevie Ray Vaughan, "Texas Flood"
Bara något kvarter från Dirty ligger vårat nästa och sista stopp för dagen.
Ågren's HiFi är alltid trevligt att gå och titta hos. Vi kliver väl in??
Innanför dörren..
Ågren's satsar mycket på Hembio, men längst in finns ett fint lyssningsrum för tvåkanals.
Kolla Chorden!!!
Det stod ett par Audiovector högtalare uppkopplade på en Musical Fidelity combo när vi kom in i rummet. Efter någon låt så tittade ytterligare en HiFiforum.nu medlem in. Plind var också ute och gick på stan.
När Musical fidelity spekulanten gick flyttade Vi raskt fram Arcam CD'n och Chorden...
Chord och Arcam
Det spelade riktigt trevligt när grejorna kom på plats och vi avnjöt min ny införskaffade Stevie Ray Vaughan-platta.
http://bildarkiv.hififorum.nu/ |
11 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Pac |
Posted - 2003/12/19 : 16:56:38 Hej Illy!
Tack för feedbacken!
Jag håller med dig, Radiolagret är en trevlig butik som jag gärna går ner i ibland.
Vänligen, Pac
P.S. Om ingen har sagt det än så, Välkommen till HiFIforum.nu!!!! |
ILLY |
Posted - 2003/12/19 : 02:14:48 Trevligt reportage killar! Missat Dirty jag med, får bli på måndag. Andra långgatans skivhandel är ju annars, som Bernt påpekar, en klassiker. Fast, ni missade ju Radiolagret på Engelbrektsgatan! När jag var där för ett par månader sen och köpte en Grado-pickup, slutade det med att jag stannade i butiken på en 2.5 timmes lång pratstund med den ena av bröderna som driver butiken, innehållande ett flertal demonstrationer av diverse välljud. Definitivt en butik jag gärna återvänder till! |
Bernt Jansson |
Posted - 2003/12/18 : 22:24:34 Nu har jag minsann varit på Dirty Records jag med! Men jag köpte inget. Jag och Dimitri var där på vägen hem till honom. Tänk om jag hade bott så, då hade jag varit uri... förlåt, ruinerad för länge sedan. Köpte vinyl för 400 spänn igår hemma hos en kille jag känner som köper upp samlingar. Många fynd blev det! Hehe. |
Pac |
Posted - 2003/12/15 : 15:55:56 Ja visst var det revligt!
Men Bernt då, Dirty är ju ett kulturetablissemang för oss musikintresserade. De har kört med samma stil i alla lokalerna de varit i och banne mig om det inte är samma gamla vinylsvarv att lyssna till som varit med sedan Jesus gick i kortbyxor...
Vänligen, Pac
P.S. Chorden är säkerligen värd att utvärdera bättre. Den hade pondus! |
ayayay |
Posted - 2003/12/15 : 11:43:06 låter som en mycket trevlig promenad |
Bernt Jansson |
Posted - 2003/12/15 : 07:35:44 Ja, jisses. Andra Långgatans skivhandel, Pennies from heaven och Mynt och Musik har varit mina inkösställen av begagnat genom åren. Men man får väl reparera skadan nu. |
Jonas Nilsson |
Posted - 2003/12/15 : 07:05:41 Chorden var ju grymt läcker Får nog lufsa ner till Ågrens och lyssna. Kul liten tripp Men Bernt....... |
Bravo |
Posted - 2003/12/15 : 01:45:30 Det finns hopp märker jag om man skulle passera Göteborg. |
Mr Ekan |
Posted - 2003/12/15 : 01:35:01 Trevligt. Det där JJ slutsteget är ju en fröjd för ögat. *Vill ha* |
Neodynium |
Posted - 2003/12/15 : 00:50:43 Nice nice.. Sugen på att åka till Gbg nu!
|
Bernt Jansson |
Posted - 2003/12/15 : 00:42:49 Vad trevligt! En bekännelse: Jag har faktiskt helt missat Dirty Records Det får bli ett besök, ett ställe i min smak helt klart! |