T O P I C R E V I E W |
stargazer |
Posted - 2003/10/23 : 08:52:14 Så har den då äntligen landat i mitt hem - min "Spider" från Tyska Finite Elemente (http://www.finite-elemente.de)
I detta bildreportage kommer jag att berätta med bilder från start (platt paket på hallgolvet) till mål (färdigt rack med prylar på) om hur det gick till denna Det Stora Allvarets Dag i Nådens År 2003 då tysk audiomöbel-konst intog mitt hem i LovelyLuleå
Varning! Denna tråd innehåller svår pryl-fetischism och kan verka stötande på vanliga människor!
OK, let's cut the crap och bege oss in på väsentligheterna:
1) Anspråkslöst, men onekligen prydligt, snyggt och korrekt. "First class audio furniture" lovar ju en del...
2) Tyska är HÄRLIGT! Ja, Ja, Bayern Munchen!
3) Massor av innerkartonger. Och millimeterpassning, det är baske mig svårt att få upp kartongerna med fingrarna. Någonting säger mig att detta inte kommer att kunna jämställas med IKEA...
Spänningen stiger... många, många bilder återstår...
<nu blir det sträckbänk en stund >
|
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
datar |
Posted - 2003/11/18 : 18:49:51 Sån spider har jag spanat in och verkligen vill haaaaaa! frågan är om den utgår eller om den stannar för försäljning läänge till framöver vilket jag hoppas på :)
Eller vet ni något om det? så jag den dagen vill köpa en spider o den inte tillverkas mera o måste leta beg..... |
Claes_Ireland |
Posted - 2003/11/18 : 12:11:56 Bra att Naden gick bort, den platsar inte i det sällskapet du har där tror jag. Fick ha en sån när mitt ec steg var inne på service, kan inte säga att jag var alltför impad av det. |
stargazer |
Posted - 2003/11/18 : 08:30:36 redestad>
Jag hann tyvärr sälja mitt gamla rack (Audio Magic BT-4) innan jag fick mitt Spider-rack, så jag fick aldrig chansen att jämföra de två. Det hade verkligen varit intressant...
Jag är också nyfiken på recensioner från de som har jämfört rack mot varandra, inte för att jag nånsin kommer att byta bort min spindel (NEIN, ABER MENSCH!!!!) utan bara av pur nyfikenhet
/ stargazer
|
redestad |
Posted - 2003/11/17 : 22:53:35 Instämmer bland lovorden om det trevliga reportaget, jäkligt läcker "stereobänk" :-) Har själv funderat lite kring att skaffa en Spindel eller någon alternativ konstruktion och det vore väldigt intressant med några ord om dessa möblers ljudmässiga förtjänster.
Är ju i mina ögon en perfekt uppföljning av tråden om alla med erfarenheter av Spindeln, och andra liknande doningar kunde teckna ned sina intryck och synpunkter om det eventuella ljudlyftet, och vari det lyftet består. Helt enkelt vad ger detta för effekt, förutom att det ser mycket läckert och proffsigt ut?
Hoppas på många inlägg!
redestad |
Pac |
Posted - 2003/11/17 : 20:08:32 quote: snälla bildarkiv.hififorum.nu, gå inte ner igen... pls
Vi hör dig..../Pac |
stargazer |
Posted - 2003/11/15 : 12:22:20 Sådärja, backup'en tillbakaläst - alles klar, alles gut
Då är det bara att flukta på spindeln igen, och igen, och igen
/ stargazer
PS snälla bildarkiv.hififorum.nu, gå inte ner igen... pls DS
|
Pac |
Posted - 2003/11/15 : 09:14:54 Vi bugar och bockar och väntar med spänning att få se ditt fina reportage igen./Pac |
stargazer |
Posted - 2003/11/15 : 08:58:28 Efter att FTP-sajten bildarkiv.hififorum.nu gick ned, så har jag inte hunnit läsa tillbaka backupen. Måndag kväll tror jag att det blir.... |
SubZer0 |
Posted - 2003/11/14 : 22:30:11 Kan inte C några bilder :-( |
Neodynium |
Posted - 2003/11/07 : 01:33:50 De ställen blir bara snyggare och snyggare destå oftare jag ser dem...
|
Bernt Jansson |
Posted - 2003/11/06 : 17:57:37 Fin spindel ovanpå där ja! |
Pac |
Posted - 2003/11/06 : 07:54:15 Hej Stargazer, snygg final!
Här är en syster/bror till din spider-rack:
Spindel på SACD'n...
Vänligen, Pac |
stargazer |
Posted - 2003/11/02 : 20:00:09 Guten Heute, alle Leute!
Nu är det dags för Der Grosse Finale, jawohl!
18) Det här känner ni igen, Freunde. Wasser-Pass! Inte kul, men ack så viktigt. Tack och lov är spindeln lättjusterad. Superspikesen längst ned underlättar också såklart.
19) Så är det bara njutningen kvar. Kvalitets-Hifi kräva dessa drycker...
Så var det till sist dags att sätta sig ner, sippa på skotten och njuta av...
20) ...ANLÄGGNINGEN! Just det, ja! Vår franske aristokrat vann till sist, NADen gick vidare och vi fick en elegant britt istället. Herzlich Willkommen Ins Deutschland, Roksan Caspian!
Tack alla för att ni fann intresse i mitt första reportage här på forumet, och tack för alla glada tillrop och komplimanger .
Inom kort kommer min rigg upp på "Medlemmarnas system", fast då med mer högupplösta (större) bilder .
Tills dess,
Auf Wienerschnitzel / stargazer
|
hal |
Posted - 2003/11/01 : 19:17:57 Kul varningstext Har en text på engelska på min dokumentförstörare: "If you don´t understand it, destroy it !" Amerikansk marinsoldat
Grattis till vinsten det är du värd !
|
Uniconnect |
Posted - 2003/11/01 : 18:32:43 Grattis till din SPIDER!!
Det gläder mig att du är nöjd med vinsten och hoppas att du får stor glädje med Spindeln.
Mvh Michael / Uniconnect _______________________________________________________________________
Uniconnect - Spider / Pagode / Ceraball / Cerabase / Segment X / Level Plus
|
Kero |
Posted - 2003/10/31 : 12:03:20 Grattis till vinsten!!
Men det ryktas att det står nånting annat under dimman nu för tiden..
|
stargazer |
Posted - 2003/10/31 : 09:00:46 Danke, bitte för alla värmande ord!
Jag har lite nya schöne neuheten, jawohl. Ska se om jag hinner fota och posta lite under allhelgona.
Sen börjar det, som någon sa i tråden, dags att lägga upp hela min rigg på "medlemmarnas system" också... och det kommer, jag lovar.
Eftersom ni, liksom jag, aldrig kan få nog av 'pseudo-german' måste jag delge er en varningstext som ni alla kan hänga upp vid er dyra stereoanlage, jawohl:
ACHTUNG! Alles touristen und non-technischen peepers!
Das machine control is nicht fur gerfinger-poken und mittengrabben. Oderwise is easy schnappen der springenwerk, blowen fuse, und poppencorken mit spitzensparken. Der machine is diggen by experten only. Is nicht fur geverken by das dummkopfen. Das rubbernecken sightseenen keepen das cotten picken hands in das pockets, so relaxen und watchen das blinkenlights.
|
Neodynium |
Posted - 2003/10/31 : 08:49:58 Mycket snygg bänk!! Är väl Audionord som tar in dem väl?
Kul Reportage!!
|
poman |
Posted - 2003/10/30 : 20:24:42 Kan bara instämma mycket trevligt reportage stargazer! |
Snutten |
Posted - 2003/10/26 : 13:41:00 Kan bara hålla med, Spidern är den enda hifimöbel som jag verkligen gillat genom åren, så nu är jag stolt ägare till en . Visserligen vann jag inte den, men jag är inte mindre nöjd för det. |
Matrixen |
Posted - 2003/10/25 : 09:54:37 Med det fina reportaget tyckte jag det var mycket rättivst att du vann' Grattis! |
MaxMartin |
Posted - 2003/10/25 : 04:11:57 Tack för ett fint reportage du! Ett sånt ska jag ha!
Vad är höjden nu med 3 hyllplan?
Jag har sett förresten att den säljs med 2hyllor också men är det med 8 aluben? Det är säkert bara 4 ben och två hyllor för det priset jag såg, tror det var 3600kr. |
Mikaell |
Posted - 2003/10/25 : 02:15:48 Vad är det för fel med flexybänk..? Grattis till ett trevligt köp! MVH /Mikaell. |
Bravo |
Posted - 2003/10/24 : 01:51:04 Ett riktigt skojigt reportage, jag hoppas att du verkligen blir nöjd med din spindel jawohl! |
Pac |
Posted - 2003/10/23 : 19:21:05 WoW, vad läcker den är!
Riktigt roligt reportage!!!!!!
Vänligen, P |