HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bow & Dynaudio

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Jadde Posted - 2003/10/11 : 15:45:22
Tonkraft på besök hos AVD i Sundsvall.

Dynaudio s1.4 & s3.4. Bow CD och förstärkare. Silk kablar.

Otroligt snygga saker, tyvärr var rummet allt annat än optimalt så ljudet blev inte så bra som jag hade hoppats. Lyssnade på Nick Caves "Boatmans call".

Caves röst återgavs på ett mycket behagligt och trovärdigt sätt, men basen kändes lite grumlig och okontrollerad. Gillade de mindre 1.4orna bäst, förmodligen var de bättre lämpade till rummets begränsningar.

13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Rydberg Posted - 2003/10/17 : 11:56:40
quote:
Snygg bild på en "JEDIknight Light-sable"

"If you will strike me down I shall become more powerful than you can possibly imagine"
MartinH Posted - 2003/10/16 : 20:04:28
Jag tycker oxå att man gått ett par steg bakåt med den nya serien från Dynaudio, ser nu ut som vilken hoppslängd låda från vad som helst nånstans i världen, lite som att man vill locka med ett häftigt utseende som ska väga upp ett sämre ljud ( inte för att jag tror att dom låter dåligt)..

Men många mindre bra tillverkare brukar köra med ett annorlunda utseende, medans innehållet inte håller upp till designen.

Så jag tycker man ska gå tillbaka till en mer diskret design och inte köra med nån "amerika" låda...
s.m.f Posted - 2003/10/14 : 07:05:14
...och jag tycker den nya designen är skitful....
Adagio Posted - 2003/10/13 : 17:54:47
Snygg bild på en "JEDIknight Light-sable"
poman Posted - 2003/10/12 : 19:11:31
Som hittat men hade man råd varför inte, om man det ljudmässiga faller
än på läppen då alltså Bow.
musiclover Posted - 2003/10/12 : 17:55:58
Var och lyssnade på Dynaudio och BOW hos AVD.

Tycker att rummet inte var helt optimalt, men att Dynaudio S1.4 lät väldigt bra, högtalarna var bara till hälften inspelade. Kommer med andra ord att låta mycket bättre med mer inspelningstid. Gillar den nya designen på Dynaudio S1.4.

BOW Wazoo XL och BOW Wizard CD, är väldigt välbyggda och otroligt snygga. Lät väldigt bra ihop med Dynaudio S1.4. Fjärrkontrollen var läcker design, synd att den inte följer med vid köp, utan måste köpas separat.

Priser enligt Jan på Tonkraft:

Dynaudio S1.4 20.900:-
Dynaudio Stativ 3.400:-
BOW Wazoo XL 37.500:-
BOW Wizard CD 55.000:-
Jadde Posted - 2003/10/11 : 20:54:13
Kommer inte ihåg exakt, men ca: 35' för förstärkaren och över 40' för CD-spelaren. Det skulle tydligen komma enklare modeller med samma design, pris på dessa runt 25'/st
Aton Posted - 2003/10/11 : 20:39:21
Fjärrkontrollen var inte att leka med! Vad kostar CD och förstärkare på bilderna?
Matrixen Posted - 2003/10/11 : 19:25:44
Nej MaxMartin, jag håller oxå med. Tycker dock att den tidigare designen var helt ok, tidlös liksom.
kentkreitler Posted - 2003/10/11 : 19:25:01
1.4orna var fina. Jag tyckte också bättre om dem. De stora blev slöa och mjuka i det rummet.
tober Posted - 2003/10/11 : 17:13:52

Tycker att Dynaudios nya design på högtalarna är ett stort lyft tom. Från trdionell och rätt så osexigt utseende till lite mer arbetat utseende och lite finare.

Jadde Posted - 2003/10/11 : 15:58:17
Jag gillar den också.

Tydligen spelar C1.4 bättre än C1.3SE.
MaxMartin Posted - 2003/10/11 : 15:56:22
Är jag ensam att gilla designen på Dynaudios nya burkar?

Roligt med bildreportage!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000