HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Reportage från sommarens hifiresa del 3 Linköping

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Cyber Posted - 2003/09/29 : 00:52:00
Nu kommer de sista bilderna från sommarens höjdpunkt
Med på resan var Hifidreamer , Janne och Cybervoice

Del 3: Tredje och sista anhalten på vår hifiresa var Linköping och där besökte Vi Lefflers HiFi & Hembio. Vi fick ett vänligt bemötande och vi lyssnade på musik i 5-6 timmar med avbrott för lunch

Här lyssnade vi på: Audio Research CD 3, Gryphon Adagio, Arcam FMJ A32, Parasound Halo A 21, Audiovector S6 Avantgarde, Nordost- och Audioquestkablage.


Audiovector S6 Avantgarde





Audio Research CD 3, Gryphon Adagio, Arcam FMJ A32, Parasound Halo A 21, Nordostkablage.




Nordostkablage




Audio Research CD3 och Arcam FMJ A32




Audio Research CD 3, Arcam FMJ A32 och Parasound Halo A 21




Gryphon Adagio




Gryphon Adagio




17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Cyber Posted - 2003/10/02 : 16:01:29
Det var "generöst" Killroy
killroy Posted - 2003/10/02 : 03:24:56
Cybervoice: Du kan få min pioneer 737 i inbyte :-)
hifidreamer Posted - 2003/10/01 : 22:34:49
Tjenamoss!

Jag vill bara nämna att jag håller med cybervoice i hans uttalanden i detta ämne. Även om jag nog vill påstå att VIP:en är en liten mirakelmaskin. Jag kommer nog att äga en sådan i framtiden. Fast man kan ju aldrig veta om det dyker upp någon annan het kandidat.
För övrigt verkar Nordost kunna tillverka kablar. Men det kan nog HMS också. Vad skall man välja?
Cyber Posted - 2003/10/01 : 19:06:08
haha..då får jag bildlös hemmabio när jag ser på dvd
killroy Posted - 2003/10/01 : 19:02:32
Cybervoice: Det "problemet" är snabbt löst, sälj VIPen till mig.
Cyber Posted - 2003/10/01 : 18:57:09
Om jag inte hade Audionet VIPen skulle Gryphon Adagio vara en "het" kandidat
Rydberg Posted - 2003/10/01 : 18:01:02
Sedär! Japp Fredrik var säkert på semester. Johan är en kul "skit", he he! Adagion är bra, har haft den hemma och provat, inte helt tokig
Cyber Posted - 2003/10/01 : 17:23:58
När vi anlände blev vi väl bemötta och det var Johan vi hade mest kontakt med..Lasse installerade bl. a en proj i ett annat rum och tog hand om andra kunder osv.....
(Fredrik träffade vi tyvärr inte..sem?)

Lyssninsintryck..(brukar vara försiktig med att uttala mig då jag anser att det inte går att beskriva ljudbild i ord på ett korrekt sätt eftersom vi saknar ett väldefinerad hifivokabulär..så att man kan göra ljudbildbeskrivningen på ett sätt så att det uppfattas på samma sätt av alla....för att ta ett exempel.."det låter neutralt" ..(vad betyder det för dig?)

Nåväl..första systemet vi lyssnade på bestod av Audio Research CD 3 som var analogt kopplat till Arcam FMJ A32 (som fungerade som "volymkontroll") ..därefter i signalkjedjan .. Parasound Halo A 21 (som slutsteg) vidare till högtalarna Audiovector S6 Avantgarde ....kablaget var Nordost hela vägen...det här lät bra men..

I andra uppställningen bytte vi cd-spelare till Gryphon Adagio..för min del så gillade jag den här uppställningen bättre framför den första....dvs Gryphon Adagio imponerade..

Vi testade oxå att byta högtalarekabel från nordost till Audioquest...(vi gick upp något i prisklass), men jag tyckte inte i det här fallet höra någon speciell skillnad..
Terminator Posted - 2003/10/01 : 00:08:17
Tittade ni bara?
killroy Posted - 2003/09/30 : 19:12:03
Jättrebra reportage, men saknar beskrivning om hur det, särskilt hur det lät i jämförelse med det ni har lyssnat på innan.
Rydberg Posted - 2003/09/30 : 18:57:08
Trevligt med bildreportage, vad tyckte du om Johan och Fredrik då?
Kaleid Posted - 2003/09/30 : 18:40:48
Är övertygat att de flesta gillar bildreportagen, fast de inte alltid kommenterar (tackar!)
tober Posted - 2003/09/30 : 17:03:34

Mycket trevliga leksaker =) Antar att ni trivdes rätt bra. Har tyvärr aldrig själv besökt Lefflers men får väl göra det nån dag kanske.

Jonas Nilsson Posted - 2003/09/30 : 17:02:08
Förlåt
Hade varit kul med lite lyssnigsintryck, hur ni togs emot mm.
Snygga bilder i alla fall.
Cyber Posted - 2003/09/30 : 16:59:08
Med tanke på responsen man får är det ingen idé att göra fler bildreportage..
Cyber Posted - 2003/09/30 : 16:55:11
Tack Neodynium...
Neodynium Posted - 2003/09/29 : 08:30:14
Goa bilder!


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000