HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Reportage från sommarens hifiresa del 2 av 3

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Cyber Posted - 2003/09/06 : 18:08:50
Nu kommer de efterlängtade bilderna från sommarens höjdpunkt
Med på resan var Hifidreamer , Janne och Cybervoice

Del 2: Andra anhalten på vår hifiresa var Vimmerby och där besökte vi Jörgen på Ultimate. Här blev vi vänligt bemötta och timmarna bara försvann när vi lyssnade på:

AudioNet PRE G2, AudioNet AMP II MAX MkII, AudioNet VIP, JM Lab Alto Utopia Beryllium, Acoustic Zen Silver Reference II, Acoustic Zen Satori Shotgun
















19   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Cyber Posted - 2003/09/08 : 13:23:07
Jo ..det kan nog stämma hifidreamer..

tober Posted - 2003/09/08 : 13:05:33

Hifidreamer > Ha jag visste det, han har alltid haft väst och nåt man kopplar med han nu. =)

hifidreamer Posted - 2003/09/08 : 12:51:19
Tjenare!

Jag vill bara nämna att jag aldrig tidigare (eller senare)har hört ett hifisystem kunna leverera sådan pondus som den här uppställningen gjorde. Då var grejorna ändock inte inspelade ännu. Det lät förvisso lite torrt för min smak, men jag tror att det blir bättre när grejorna blir inspelade. Annars är jag mest imponerad av DVD - spelaren. Jag måste nog köpa en sådan när plånboken tillåter.
hifidreamer Posted - 2003/09/08 : 12:45:30
tober: Jag vet inte om cybervoice minns det, men Jörgen hade en fin svarta skinnväst på sig när vi kom in i butiken, men han tog dock av sig den rätt snart, det måste ha berott på värmen (det var faktiskt en av sommarens varmaste dagar).
Cyber Posted - 2003/09/07 : 13:39:45
Kemppi..jo jag ska försöka åka ner en helg senare i höst/vinter och hälsa på Jörgen igen..och lyssna på bl.a Wisdom..och DCS om han har något för demo..kanske blir det fler affärer oxå, vem vet
Kemppi Posted - 2003/09/07 : 13:17:22
Cyber: ta chansen och lyssna på wisdom och dela med dig av det :) :P
Cyber Posted - 2003/09/07 : 13:12:48
Intressant att höra CH..Wisdoms baslådan ser ju "grym" ut..kan tänka mig med rätt slutsteg att den kan åstadkomma en hel del..
CH Posted - 2003/09/07 : 11:57:36
Har haft ett stort Wisdomsystem hemma..sanslös bas, resten var mediokert..
Det fanns nog ett skäl att det var just JM-Lab, inte Wisdom, som var uppkopplade när ni kom på besök..

Undrar om Jörgen sålt något Wisdomsystem..?
Cyber Posted - 2003/09/07 : 11:35:21
Är det någon som har lyssnat på Wisdom? Skulle vara kul med några kommentarer..
Kemppi Posted - 2003/09/07 : 11:26:28
Cyber: jag är nyfiken som fan på wisdom. Kanske är "rätt" potenta högtalare :P
Cyber Posted - 2003/09/07 : 10:50:40
Kemppi..tyvärr blev det inte någon tid över till Wisdom..det gjordes en del affärer ..men jag tänkte göra ett besök längre fram så då hoppas jag kunna få tillfälle att lyssna på Wisdom...

MaxMartin "I see"
MaxMartin Posted - 2003/09/07 : 04:28:08
Jag som är från Oskarshamn från början är väl insyltad hos Jörgen.

Han låter allt lite stressad ibland när man pratar med han, undra vad det beror på?

Cyber Posted - 2003/09/07 : 02:09:13
Jag håller med dig Tober..
tober Posted - 2003/09/07 : 00:56:39

Cybervoice > Det har inte hindrat innan =) Jörgen är en väldigt entusiastik och trevligt tycker jag. Kanske lite för säljande vissa tillfällen och helt tvärtom andra tillfällen. Var hos han en hel del i början när han sålde mest cd skivor, jobbade deltid på posten och hade en bakprojektionstv och sålde några få små system tills han växte stor och hade fina fina lyssningsrum och ett stort utbud.

Även det att jag på den tiden inte köpte några alls dyra produkter och var "väldigt ung" så blev man ändå inbjuden till flertalet kvällar eller ibland helger när man satt och bara lyssnade på bra musik i timtal i hans finast lyssningsrum och snackade lite hifiporr.

Vet knappt nån annan affär sen dess som bjudit på sig så frikostigt.

Cyber Posted - 2003/09/07 : 00:28:33
Tober..Jörgen är mycket trevlig och kul att prata med..väst..hehe det var typ 28 grader varmt i skuggan den dagen...
Cyber Posted - 2003/09/07 : 00:23:48
MaxMartin..bland det bästa jag har hört....och definitivt det bästa sytemet som vi hörde på vår lilla hifiresa.VIPen ni ser på bilden var helt ny och oinspelad ..den var uppackad någon time innan vi anlände..så första timmen vi lyssnade kunde man ha önskat lite mer..men efter några timmars lyssnande lät det bättre ..skulle vara kul att lyssna på den anläggningen idag..då alla prylarna är mer inspelade
tober Posted - 2003/09/07 : 00:15:34

Det brukar alltid vara trevligt att hälsa på hos Jörgen =) Bär han fortfarande sin fina skinnväst? =)

MaxMartin Posted - 2003/09/07 : 00:13:26
Sååå finttt! Kläm fram det nu, vad tyckte ni om Utopiorna?
Kemppi Posted - 2003/09/06 : 19:25:11
ÅÅÅ.. Läckert.

Utopiorna klarar jag mig utan. Men hur lät Wisdom? lyssnade ni på dessa?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000