T O P I C R E V I E W |
Guru |
Posted - 2023/11/22 : 11:06:54 Hej!
Vad använder ni för program för att rita rörscheman?
// |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Guru |
Posted - 2023/11/24 : 10:16:40 Då får jag göra som er analoga här inne och plocka fram papper och penna ur garderoben
|
pix |
Posted - 2023/11/23 : 07:55:07 Jag kan också rita på papper till en början. Men när allt är klart så vill jag tejpa ett schema på insidan av chassit. Kanske pretentiöst, men tänker att någon annan skall kunna förstå hur råttboet däri fungerar. Om någon vill ha scheman som jag gjort i Paint (bmp-format), för att klippa ut grafik-symboler till ett eget schema, så är det bara att pma mig en epost-adress. Jag har ju lagt upp en del i min dagbokstråd, men då är de i j-peg format, vilket är ett degraderade format som blir sämre efter varje sparning av filen |
Fuling |
Posted - 2023/11/22 : 21:15:05 Jag brukar av ren gubbtjurighet vägra att göra några scheman över mina byggen men när jag måste så gör jag som Imperial: penna och papper. Ibland har man väl saknat nåt bättre, har sett att det finns program där man kan lägga till komponentsymboler i gammeldags stil så att det ser lite roligare ut. |
Imperial |
Posted - 2023/11/22 : 17:54:16 Penna å papper funkar bra för mej. |
pix |
Posted - 2023/11/22 : 14:53:47 Jag ritar i paint. Det låter bökigt, men går ganska snabbt när man väl kommit igång. Vill man simulera så är nog LTspice lämpligast. Men schemorna blir lätt visuellt röriga |