T O P I C R E V I E W |
more10 |
Posted - 2019/05/01 : 10:38:26 https://www.diyaudio.com/forums/subwoofers/119854-hornresp-947.html#post5777144
Om jag förtått saken rätt så kan man placera en helmholzkammare i horngången. Tyvärr verkar det inte gå att kombinera med TH. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
more10 |
Posted - 2019/05/04 : 23:30:27 Håller med. Jag gjorde en akabaksimulering av just det för några år sedan. Det man kan göra i Hornresp nu är att lägga allt i änden av hornet och hoppas att det inte påverkar så mycket att drivern sitter en bit ner i horngången.
Eftersom Hornresp förenklar drivern till en punktformig källa så blir det i alla fall fel när tryckmaximum är i närheten av drivern. |
Circlomanen |
Posted - 2019/05/01 : 13:19:13 Hmmmmm......
WTF?!?!?!?
Jag blir inte riktigt klok på denna nya funktion.
Nånstans på något sätt borde den kunna vara väldans nyttig, men jag är nog lite i tröttaste laget för att till fullo uppskatta alla dessa nya möjligheterna.
Håller med om att den skulle passa bättre ihop med TH och OD. Hoppas det kommer snart. Ihop med OD borde det vara en smal och enkel sak att Helmholtza bort den djupa dippen vid enkla raka offset driver bakladdade kvartsvågspipor. |
Circlomanen |
Posted - 2019/05/01 : 12:08:36 Helt klart nått jag skall leka med så fort maten är varm och Hornresp är uppdaterad
Tack för tipset! |