T O P I C R E V I E W |
HLindgren |
Posted - 2016/10/29 : 19:57:18 Vi ska ju flytta till nytt hus och då tänkte jag få till ett multizoon system. Fast tycker att det blir rätt dyrt att köpa färdigt, visst säkert mycket bättre appar och annat. Fast, så att det är värt såmycket mer som det kostar. Tänkte utgå ifrån raspberry och hifiberrys AMP. Fördelen är att man inte behöver tänka på spänningsmatningen till raspberryn utan det sköter AMP om. Nu till den stora frågan. Switchat nätagg eller ett linjärt. Fördelen med switchat är ju att det är betydligt mindre. Jag behöver 12V och 150 Watt. Ursäkta kass mobilkvalite.
|
11 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
HLindgren |
Posted - 2016/11/19 : 10:25:45 Jo jag hade lite problem med ATX nätagget. Det visade sig att det var tvungen att ha en konstant last på +5V. Löste sig när jag fick igång den interna switchen som just går på 5V. |
HLindgren |
Posted - 2016/11/19 : 10:23:54 Nu har jag fått igång allt, men wifin på ena Pajen verkar pajjat. :-P Den hittar inte devicen längre . Blir att åka och köpa en liten USB dongel. Får väl säga att Förstärkarna låter riktigt hyfsat , inte så att mina högtalare blommar ut helt, men för det krävs lite mer UMPF en 25Watt. Tycker nog att det kan mäta sig med Sonos , betydligt mer bang for the buck. En arbetskamrat blev inspirerad och installera lite LMS och spelare. Vi var väl båda lite så där om LMS guit. Så visade det sig att den programvaran han använder till hemautomatstationen hittade alla spelare och LMSen. Med ett betydligt trevligare GUI.
|
HLindgren |
Posted - 2016/11/11 : 15:06:30 Den försörjer AMParna som sedan försörjer Pajerna. Så du slipper extra sladd till pajerna. Ja jag hitta en liten switch på ALIExpress . Om man vill köra trådat eller en av dem inte kommer åt Wifit så kan man koppla upp den med tråd. Det är et ATX agg som brukar användas till NAS. |
AlfaGTV |
Posted - 2016/11/11 : 14:40:13 Haha, det va ju görfräckt! Switchat 19V agg til Amp+? Strömförsörjer dessa pajerna också? På nån av bildena såg det ut som en märklig intern switch dessutom? |
HLindgren |
Posted - 2016/11/11 : 14:08:38 Allt är inte kopplat ännu. Försökt hitta riktigt korta HDMI-kablar som det är lätt att skala av grppen på. För de får inte plats. Sen hittar jag inte vår rj45-verktyg för göra nätverkskabel. Men det ska in också. Men en fråga, nätagget är på 270W det bör väl räcka för 3 st 2x25 Watt?? Fick tyvärr bara igång 2 Zooner det verkar som köket tappat wap-nyckeln till wifin.
|
HLindgren |
Posted - 2016/11/11 : 14:00:12 Då var det dags att sätta ihop lite delar då. Lite strul har det varit eftersom jag litade på monteringsmallar från nätet. Det stämde ju inte alls. Dessutom hitta en gängtapp M2.5 var inte det lättaste heller. Hitta 2 i hela Gbg.
|
Bjäris |
Posted - 2016/11/02 : 20:32:16 Det ska bli spännande att få se vad du tycker om förstärkarna. Jag var lite inne på att köra dessa till ett par kökshögtalare tidigare. |
HLindgren |
Posted - 2016/11/01 : 14:42:06 Ja, allt i samma låda. Jag har laddat ner Play2Max för testa, annars är det ju enkelt att byta. Jag hade en Squeezserver i mitt NAS men efter att NetGear skickat en uppdatering så slutade den fungera. Får jag inte igång den igen så får ett av Hallonen vara server. Kommer även bygga in en Switch i lådan för kunna köra trådat med. Sen har jag hittat HDMI chassiekontakter som är hona/hona. 3 sådana kommer monteras med. |
Vox |
Posted - 2016/11/01 : 14:30:25 Oj, vilken jättebild!
|
Bjäris |
Posted - 2016/11/01 : 12:57:57 Intressant projekt, har du tänkt bygga in alla 3 förstärkar/raspberry pi enheterna i samma låda? (Den som syns på bilderna)
Vad hr du tänkt använda för mjukvara? Jag kör volumio 2 på min raspberry, och det tycker jag funkar bra, men vet inte om det finns någon lösning för multirum funktionalitet. |
Bjäris |
Posted - 2016/11/01 : 12:21:53 Intressant projekt, har du tänkt bygga in alla 3 förstärkar/raspberry pi enheterna i samma låda? (Den som syns på bilderna)
Vad hr du tänkt använda för mjukvara? Jag kör volumio 2 på min raspberry, och det tycker jag funkar bra, men vet inte om det finns någon lösning för multirum funktionalitet. |