T O P I C R E V I E W |
time |
Posted - 2016/10/25 : 10:37:12 Är det någon som grottat i sådana ? Jag har en ML-1 som smäller ibland i ena kanalen, troligtvis en paj elektrolyt men de har ju gjutit igen hela klabbet så det går inte att se/fixa. Jag har svaga minnen av någon som gjort sig besväret men hittar det inte, tacksam för tips/råd/dåd eller moduler ! De låter väldigt bra så det vore skoj att få den att fungera |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
pix |
Posted - 2016/10/30 : 17:24:52 Epoxy är svår att lösa upp utan att elektroniken tar skada Många elektronik-komponenter har betydligt vekare plast, vilket skulle smälta först. Korten klarar säkert dryga 100 grader. Kanske långsam uppvärmning för att se om epoxyn mjuknar så den kan pillas bort
|
time |
Posted - 2016/10/30 : 14:44:25 Hmm, har inte lött loss den och kollat men skulle giss att det är någon sorts epoxi ? |
pix |
Posted - 2016/10/25 : 15:31:25 Vad har de gjutit med? Vid min tid på (flyg-) Saab kom vi på elektronik ingjuten i polyuretanskum kunde friläggas genom att blötlägga korten i "Vallaväck" över natten. Thinner, Aceton, Bensin och liknande rådde inte på skummet, och/eller förstörde komponenterna. Vallaväck av den gamla typen är cancerogent och får inte längre säljas. Men många har säkert någon flaska ståendes hemma.
|