Note: You must be registered in order to post a reply. To register, click here. Registration is FREE!
T O P I C R E V I E W
Kallelkpg
Posted - 2016/06/21 : 18:35:14 Jag känner mig lite som en postmaster på forat på senare tid men men... Är det någon som testat buttkickers för musik eller kanske främst film? Var är era upplevelser? Funkar det i en mjuk soffa?
Nackdelar: Torde vara lite svårt att integrera med övriga högtalare? Rassel. Fjortisvarning;)
Fördelar: Det är svårt på plats och kostnadseffektiva sätt reproducera låga frekvenser. Vi hör IVF inte under 20-25hz. De drar inte igång rummet akustiskt.
Posted - 2016/06/28 : 10:36:37 Jag har två st i soffan, de funkar fint till filmtittande. Tycker inte de funkar lika bra till musik. Det krävs förvånansvärt lite rörelse för att ge en tydlig effekt av ljudtryck. Jag har två av dessa:
Modifierade med extra vikt. Skall monteras på den klenaste delen i soffan för bäst överföring av rörelserna. Med hyffsade huvudhögtalare behövs ingen sub för filmtittande i min värld iallafall! Ha det gott.