HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Acoustic Power

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Buggsson Posted - 2014/05/09 : 15:09:17
Som rubriken anger, jag undrar hur man beräknar ett elements acoustic power????

Jag håller på att simulera mina tilltänkta baselement i WinISDs web-simulator och behöver denna data för att kunna simulera "Vent Mach".

Hur skall man tänka när man planerar porten? Jag har valt 3" som portdiameter, enligt vad tillverkaren anger på hemsidan. Då säger portsimulatorn 12.5cm medan tillverkaren säger 17" vilket är 12" längre än simulatorns förslag. Kan det bero på att jag valt att leka med boxvolym för dubbla drivers?
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Buggsson Posted - 2014/05/09 : 19:16:46
Hittade en "acoustic power" kalkylator på nätet. Då kommer ju nästa fråga för att simulera själva boxen korrekt. Jag har som sagt glömt det mesta och alla böcker och artiklar är nerpackade i källaren, - Skall göra en portad sub med 2 10" element.
Då skall väl Vas dubblas? Ändrar man några andra data också i simuleringen?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000