HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 18" Baslådor Zeck = smäck?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Lerne Posted - 2014/04/02 : 09:22:59
Hej,

Jag har fått ett par 18" basreflexlådor av modell Zeck LF 18.400. Elementet heter LB 1804 och det närmaste jag kan googla mig fram till är att det verkar vara antingen EV eller RCF som tillverkat elementen. Men jag hittar inga parametrar någonstans. Är det någon som har nån mer info? Kan man göra nått kul med dessa eller är det bara att hiva på tippen?

Jag kan ju nämna att de låter riktigt illa och det verkar ju inte som någon har lagt nån energi öht på att designa en fungerande låda till dessa element;)

MVH Lerne
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wing Zero Posted - 2014/05/28 : 17:12:25
Det står ju att den basen ska passa fint i den konstruktionen så då hade jag nog byggt en sådan låda. Kör hårt och glöm inte att lägga upp bilder ;)
Lerne Posted - 2014/05/28 : 10:56:44
Efter lite mer efterforskning så är jag till 99,9% säker på att de här elementen är samma som RCF L18 P540. Vad jag kan se så passar de som bäst i bandpasslådor, tänkte testa hur de funkar i sub 184 från Speakerplans. http://speakerplans.com/index.php?id=184sub

Eller finns det bättre förslag innan jag smäller ihop en testlåda?

MVH Lerne
Lerne Posted - 2014/04/03 : 08:56:55
Tack för svar, jag får försöka få de uppmätta, bra tips på detta?

MVH Lerne
Wing Zero Posted - 2014/04/02 : 14:22:42
Det ser ut som en RCF bas. om där inte står något mer på basen så kan du alltid be någon mäta upp den till dig. Tycker att du ska helt klart behålla basarna men skippa lådorna då RCF gör fina element så något skoj kan du säkert slänga ihop med dom.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000