T O P I C R E V I E W |
Goldfinger |
Posted - 2014/01/31 : 19:15:06 Några förslag? Det finns några varianter när man googlar men svårt att veta innan man besiktigat de optiskt. Tycks mig ha sett material som varit så tunt att elementen blivit visuella genom.
Någon som använt de som Hifi-kit säljer? |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Eriksson |
Posted - 2014/02/01 : 17:28:54 Fronttyger är ett stort problem om man söker tyger som inte är av standardtyp för högtalare. Det finns en del tyger på marknaden som funkar bra för högtalare utom de för standard, men de snyggaste man oftast helst vill ha är alldeles för täta för att kunna komma ifråga i ljudsammanhang.
Men det finns en enkel metod att använda här. Och det är att helt enkelt blåsa igenom tyget, upplever man inget blåsmotstånd genom tyget, så funkar det även bra för högtalare. |
Goldfinger |
Posted - 2014/02/01 : 15:46:56 Man får be expediten att prata genom olika tyger för att avgöra.. |
pix |
Posted - 2014/02/01 : 12:47:48 Jag tror det bästa är att gå till en tygaffär Har man möjlighet att känna på tyget så är det nog ganska lätt att avgöra om det är akustiskt transparent eller ej Specifika "högtalartyg" behöver nog nödvändigtvis var bättre i denna egenskap än annat
|
Goldfinger |
Posted - 2014/02/01 : 11:48:44 Ja det är nog en bra idé, att kika efter något med god stretch. |
soundbrigade |
Posted - 2014/02/01 : 10:47:05 Jag har använt för lääääääänge sedan. Bra grejer så tillvida att tyger hade gott om stretch i sig och kunde dras ut för att bli bra spänt. Minns inte hur står påverkan tyget hade (körde med ett par Hiragas Mini-audiofilen). |
pix |
Posted - 2014/01/31 : 19:27:20 Jag tog frugans nylon-strumpor till dessa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=83000 |