HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 B&W DM-620i, uppgradera delningsfiltret?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Manticore Posted - 2013/12/18 : 19:31:22
Hej!

Jag har ett par B&W-DM 620i högtalare som jag köpte nya runt 1994 eller så, alltså ca 20 år gamla. Dom låter fortfarande väldigt trevligt, fint ljud i dom ännu.

Nu tänkte jag dock att efter alla dessa år är komponenterna i delningsfiltret kanske dags att fixa till. Det är väl kondensatorerna
som inte är dom bästa, plus har torkat efter 20 år? Sitter ellytar i filtret antar jag.

Är detta lönt tror ni, och vilken typ av kondingar ska jag byta till?

Bifogar en bild på filtret som jag hittatde på B&W's sida.
(det står "C2" 2 ggr i komponentlistan, antar det är skrivfel, eftersom det finns även en "C3" i ritningen)




2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
DrBoar Posted - 2013/12/19 : 18:39:29
Håller med föregående talare om kondingar, standard plast från Parts-Express eller HiFI-Kit. Ingen ide att fjolla till det med extremdyra komponenter. Skall man kosta på sig extra kan man säkerställa lite resonansdämpning genom att linda runt dämpmaterial eller plastelina/häftmassa.
elektronror Posted - 2013/12/18 : 19:35:02
Klart det lönar sig! Att byta ut elektrolyter mot polypropen gör skillnad även i nya högtalare.
Vilket sort man ska ta är alltid ett populärt diskussionsämne men själv kör jag på '' det plånboken tillåter''. Wima MKT10 är alltid fint men de är stora.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000