T O P I C R E V I E W |
Kallelkpg |
Posted - 2013/11/17 : 09:29:51 Hej!
Vad anser ni vettigast/mest prisvärt för att korrigera in sub/bas? Har köpt lite ny utrustning JBL LSR32 + 2st JBL SUB 1500 och i affären så följde en Anti-Mode 2.0 Dual Core. Är den på något sätt bättre än att tex mäta in rummet med XTZ pros subintegrering och sedan lägga in dessa värden i det min behringer 2496? Tror inte det märks några större skillnader på bättre/sämre dakonvertering på de låga frekvenserna. Kommer bara köra det till sub tror jag då jag inte vill riskera att försämra signalkedjan till frontarna.
Visste inte om denna passade bäst i DIY el under HIFI så tycker någon annorlunda så flytta gärna:)
Ös på:)
/Kalle
|
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
e-robban |
Posted - 2013/11/17 : 17:54:20 Jag använder den då mot subben (och frontar). har inte bruxen framför mig men jag tror att det är tänkt att man ska göra det. funkar bättre än utan korrigering i mitt rum iaf. Edit: jag kollade upp det och här står det: http://www.dspeaker.com/en/technology/anti-mode-technology/anti-mode-20-dual-core-connection-examples.shtml |
Vox |
Posted - 2013/11/17 : 12:43:05 Om jag inte är felinformerad så är inte Anti-Mode 2.0 gjord för subbar. Den är tänkt för ett 2.0 system. Om du har behov av att justera subbar har de andra produkter speciellt framtagna för detta. |
Kallelkpg |
Posted - 2013/11/17 : 11:29:04 Ok!
Då kommer nästa dumma fråga. Kommer det fungera bra om jag bara kör det till subbbarna och sedan lägger på frontarna i efterhand? Misstänker att det kan strula till det lite om de spelar samma frekvenser? Mina frontar börjar falla av vid 60hz.
Hade tänkt dela subbarna vid 80hz men kanske får tänka om och lägga mig på 60.
MVH Kalle |
Bernt Jansson |
Posted - 2013/11/17 : 10:55:11 Japp. Då skulle jag satsa på Anti-moden. |
jonasz |
Posted - 2013/11/17 : 10:47:50 Saxat från deras hemsida: quote: Anti-Mode technology eliminerar resonanserna från både högtalare och rum, genom equaliser i både amplitud- och tidsdomän, med mycket noggrann digital signalbehandling och anti-phasing technology.
Låter som det är lite mer avancerat än enbart eq? |
Bernt Jansson |
Posted - 2013/11/17 : 10:34:03 Jag har aldrig riktigt fått klart för mig om Anti-Mode 2.0 Dual Core korrigerar tid/fas förutom EQ-funktionen? |