HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Electro Voice DH1012A Horn Drivers and HR90 Horn

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Kallelkpg Posted - 2013/05/30 : 09:26:00
Har de något mer än ett nostalgiskt värde? Låter de bra? Kan komma över ett par billigt som suttit på en biograf fullt fungerande. Tyvärr är hornen lackade svarta.

Hittade inte så mycket info på nätet. Någon på Ebay ville ha 690 dollar för ett par i bra skick.
Kan få 3st kompletta för några hundra. Frågan är bara vad jag skall ha dem till och om det är gamla omkörda grejer?

https://www.google.se/search?q=Electro+Voice+DH1012A&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=rcs

Tack på förhand:)

MVH
Kalle
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Imperial Posted - 2013/06/01 : 16:19:44
Jag har haft dom driversarna med HR120 hornen.

Dom spelade riktigt bra tillsammans med Evm15 på låga volymer i
dom lådorna jag hade då.
Dom behöver dock en diskant som tar det högsta frekvenserna å
en hel del dämpning av hornen.

Om det är gamla orginal filter du har så finns det antagligen endel att göra på dom åxå.

Mvh..
Kallelkpg Posted - 2013/06/01 : 11:22:17
Jag slog till på dem men har ingen aning om vad jag skall ha de till. Är man skrotsamlare så är man:D Följde även orginal delningsfilter till dem. Kan ju va nått kul framtida projet. Hurnen ser ju ganslka spektakulära ut iaf:)

MVH
Kalle
PetterPersson Posted - 2013/06/01 : 08:06:02
De har det affektionsvarde någon är beredd att betala för dem. Drivern kan jag inte säga något om annat än att moderna drivers i princip alltid har bättre utsträckning uppåt i frekvens och jämnare tonkurva. Hornet kan säkert fungera fint i en mtm med 12'' basar delat vid 1200hz. Köp dem du och prova men ha inte för stora förhoppningar på drivern.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000