HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Glappande förstärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
PB Posted - 2013/02/19 : 21:07:06
Min Primare har börjat glappa. Den hoppar mellan ingångarna ibland. Det verkar hända både varm och kall. Jag funderar på om det kan vara ingångsväljaren som spökar. Jag öppnade och kollade på den men det enda som står på den är ITT JEANRENAUD RT-A. Det ser ut att vara precis en sån här http://www.ck-components.com/rta/rotary,10523,en.html

Någon som har en aning om vad problemet kan vara alternativ vet någon bra reparatör i närheten av Göteborg?

3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PB Posted - 2013/02/20 : 20:06:44
Ja den byter ingång av sig själv. Ingenting med volymen. Det kanske kan vara något. Ska kolla upp båda era tips.
Tomas.PEO Posted - 2013/02/20 : 17:01:05
Byter den ingång av sig själv?
Ändrar den volymen också?

Anledningen till att jag frågar är att min Primare PRE30 började "dumma" sig med just det beteendet.
Efter ett antal veckors stigande irritation och desperata mail till Primare hittade jag felet.

Jag hade lyckats aktivera IR-kommunikationen på min laptop. Jag vet inte vad datorn försökte kommunisera med, men den skickade ut IR-signaler som störde Primaren.

Jag fick ett tips av en jobbarkompis. Kameran i mobilen visar IR som synligt ljus. (bra att veta om man vill kolla funktionen på en fjärrkontroll).

När jag riktade kameran mot datorn såg jag att den skickad något med 30 sekunders mellanrum.

Det behöver nödvändigtvis inte vara en dator, det kan vara något annat i rummet som skickar IR.

Lycka till.

/Tomas
sopwith Posted - 2013/02/19 : 22:11:13
Kolla om du har en flatkabel mellan frontkontrollerna och "moderkortet", plocka isåfall ur den ur hållaren på moderkortet genom att dra den rakt upp, inspektera själva klämningen kabel/kontakt, det går även att klämma ihop detta kontaktsycke med en tång (försiktigt) om det ser ut att glipa, tryck tillbaka i moderkortet igen om prova.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000