HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Orginal eller pirat?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Wing Zero Posted - 2013/01/04 : 19:20:41
Jag ska nu laga mina JBL E130 efter att dom har blivit lite misshandlade men när jag ringde och pratade med lspshop (gamla technovox) så fick jag reda på att där finns en piratsats till basarna. Vad han visste så skulle där inte vara någon direkt skillnad mellan pirat och orginal men jag undrar om ni som har konat om era JBL element har konat om era element med piratsatsen och då märkt/mätt någon skillnad mot orginalen?
Kommer inte ihåg exakt vad en orginalsats kostar men vill ha för mig att han sade runt 2500 - 3000kr/st mot en piratsats som kostar 1500kr/st.

7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wing Zero Posted - 2013/01/05 : 14:53:54
Tittade runt nu på nätet och det slutade med att jag köpte ett par konsatser från staterna. Tror inte att det är JBLs egna men för det priset så är jag faktiskt villig att själv testa att kona om dom själva.
Wing Zero Posted - 2013/01/05 : 12:47:48
orginal, orginal orginal.
hehehehehehe.
Vox Posted - 2013/01/05 : 11:11:52
Språkpolisen påpekar i all välmening ett återkommande stavningsfel. ORIGINAL stavas det och ingenting annat.
Wing Zero Posted - 2013/01/05 : 08:54:27
Jag tycker faktiskt att det är en bra investering. Har haft ett flertal JBL element genom åren och har aldrig blivit missnöjd med dom oavsett hur dom har spelats. Dessa E130 ska i och för sig sitta i ett par hifi lådor och kommer nog aldrig pressas till max av mig. Är rädd att jag kanske hade blivit missnöjd om jag hade satt något annat än orginal i korgarna. Så då är det bara att spara ihop till ett par orginal.
Byta dammkåpan är uteslutet. Tycker det ser läckert ut med en dammkåpa i aluminium eller vad det nu e.
more10 Posted - 2013/01/04 : 23:36:25
Eller sälja och köpa ett par bättre begagnade. Tyvärr är det ingen bra investering att renovera JBL-element :-(.

Om du ändå gör det kan du sätta dit dammkåpa i papp, det blir lite mer hifi av det.
Wing Zero Posted - 2013/01/04 : 22:25:34
Läste precis nu. Det är nog kanske lika bra att lägga ut det lilla extra och sätta dit orginal då.
more10 Posted - 2013/01/04 : 20:28:00
Dom som vågar fråga på audioheritage blir fett mobbade :-). Bad experience with aftermarket kits?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000