HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 filter

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Stajo Posted - 2012/12/31 : 00:28:27
Så dära:

nu har vi nästan byggt färdigt Cavemanfiltrena. Det var hyfsade vokalljud och väl tilltagen djupbas innan men jag saknade ett knä i midbasen. Så bjuder man hem Blomman en kväll och han sätter sig som vanligt och river i bitarna. Tjong paff så har man ett knä i diafragman. Midbasen kickar på. Lite skränig diskant på sina håll säger Blomman och börjar mixtra igen. Helt plötsligt har den planat ut och jag kan med full njutning spela mina gamla punkrockplattor som var ospelbara förut. Med fullt njutbart spektra och till och med bredare ljudbild.

Nu skall vi bara slipa av det sista säger Blomman och monterar in komponenter som jag aldrig har sett i ett filter förut. Och allt sitter som en sportkeps. Tight och flödigt på samma gång.

Jag blir så jädra imponerad varje gång han rör vid någonting.

Cred och tack Micke!
Staffan
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stajo Posted - 2013/01/05 : 13:09:59
Hej

Filtret är en de versioner som utvecklats av gobbarna utan frillor som vi tog vidare till vad som passade hos mej och vad vi tyckte lät bra. Av respekt för de tidigare konstruktörerna så hänvisar jag till dem för ev scheman och dylikt. Tweaksen säger inte så mycket utan att avslöja grunden. Hoppas det är ok.

Utöver det kan jag bara säga att Blomman är mutbar. Två dygns bira och pizza kanske kostar på. Men det är det värt kan jag lova

Staffan
Stormen Posted - 2013/01/02 : 20:30:32
Det är ju som sagt väldigt kul när det faller på plats. Har dock en liten fundering om det går att utveckla tråden lite då den väcker viss nyfikenhet. En bild säger mer än tusen ord men det är lite svårt att se på bilden hur filtret är uppbyggt. Jag antar att du designade filtret först efter de mallar o beräkningar som finns i ämnet. Men likväl kunde vissa förbättringar göras, jag blir ju omåttligt nyfiken på vad Blomman trixade men och vad som påverkades.
Tomas J Posted - 2012/12/31 : 09:27:53
Stiligt!
Kul att se och höra när alla bitar faller på platts hos folk, jag önskar att jag också får uppleva det frammöver!

Grattis!
Imperial Posted - 2012/12/31 : 02:59:03

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000