HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Renovera eller köpa nytt element till bashorn?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
kawaist Posted - 2012/12/30 : 23:11:11
Jag har ett rakt bashorn stort som en mindre garderob i vardagsrummet som jag köpte -76/-77 på en firma som hette U66 i Göteborg. Elementet lämnade in för ett antal år sedan och sedan -04 har det legat i en låda i källaren färdig att skickas för renovering. Jag var i kontakt med Bo Hansson på Rauna AB och han rådde mig att renovera det i stället för att köpa nytt. Eftersom jag köpte nya fullregisterhögtalare (Canton Karat DC 30) i stället för de gamla sidosystem jag haft till hornet, blev det tyvärr inte av att jag skickade honom hornelementet.
Häromdagen grävde jag fram förstärkaren bakom böckerna i hyllan och blev sugen på att få igång hornet igen, då Canton-högtalarna är lite väl blygsamma i basen på låg volym och det skulle vara roligt att höra vad hornet kan tillföra som sub. Hornet fungerar som fundament för en specialbyggd bokhylla bakom en soffa, så det kommer nog att få ligga där så länge vi bor kvar i huset.
När jag surfat runt lite för att hitta Bo Hansson igen, läste jag att han inte längre är med oss. Förfärligt tråkigt.
Är det någon annan som vet var jag kan få elementet renoverat eller var jag möjligen kan köpa ett nytt, om det finns något sådant i något restlager, eller något annat lämpligt i utbyte?. Elementet är ett Sinus WR-1178 FX på 8 ohm. Det är ett bas/mellanelement på 10 tum, alltså inget utpräglat baselement. Bo menade att ett sådant är att föredra i horn pga. lättare kon och högre q-värde.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
DrBoar Posted - 2013/01/04 : 12:29:07
Kawaist
du har PM med min epost adress och jag säljer båda :)
kawaist Posted - 2013/01/02 : 12:37:26
Jag försökte mejla dig DrBroar, för att höra vad du vill ha för dina Sinuselement (eller i vart fall ett av dem), men det funkade inte.
DrBoar Posted - 2012/12/31 : 17:23:41
Jag har två Sinus WR-1178FC som samlar damm, vad är skillnaden mellan dessa och FX?
Imperial Posted - 2012/12/31 : 03:02:29
Jag kan fixa det!

Skicka mig et pm.

Mvh...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000