T O P I C R E V I E W |
abbot |
Posted - 2012/10/29 : 17:55:08 http://www.aef.se/Elektronikutveckling/Dokument/Elektronror/Elektronror.htm
Nu vet jag vikten på en elektron: 9,107 x 10 upphöjt till -31 kg. Att di är så rackarns lätta!!
Den här länken har antagligen varit uppe förr men den är så liten att den får plats en gång till. Väl? |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Erik Andersson |
Posted - 2012/10/30 : 11:17:16 Jag är rädd om dem, lita på det. Jag hade fel om årtalet det var 1959 jag köpte dem. Nåja, det var ett tag sen. |
Gubben i Kalmar |
Posted - 2012/10/30 : 10:37:31 Var rädd in Dina "böcker" Erik .
Sådana verk skrivs inte idag tyvärr. Och inte på "ren svenska".
Förr var det en "professors plikt" att skriva en "handbok" i ämnet han undervisa i, och som studenterna kunde bära med sig genom livet. Idag är det bara en handfull kvar som håller traditionen vid liv, beklagligt nog.
|
Erik Andersson |
Posted - 2012/10/30 : 09:09:05 Utmärkt verk i två digra volymer utgivna av bokförlager Natur och Kultur. Jag köpte mina exemplar på avbetalning 1957. Dessa verk har sedan följt mig genom åren. Det var här jag bla läste mig till om Millereffekterna för första gången. |
Gubben i Kalmar |
Posted - 2012/10/29 : 18:43:38
Man blir mycket imponerad av alla dessa kompetenta ingenjörer som byggt upp Svensk industri efter första värdskriget.
Jag känner stor respekt för Er som vill lära och föra kunskaperna vidare. Och här på forumet finns det kompetens.
Tack för länken Abbot!
|