HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vill bygga egen cd spelare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Wing Zero Posted - 2012/08/18 : 13:26:55
Jag har fått för mig att vilja bygga mig en egen cd spelare och jag undrar vart man kan köpa sådana kit?
Hade helst velat bygga en toppmatad historia för jag tycker dom e fruktansvärt snygga.

Kristofer
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wing Zero Posted - 2012/08/19 : 18:48:15
Det blir en sådan här jag ska beställa.
http://www.ebay.com/itm/CDROM-controller-DIY-kits-1602-BlueWhite-LCD-Display-and-remote-control-/260917547479?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbfe5d1d7#shId

Min fråga nu e om jag bara behöver en DAC och sen så e det typ tuta och köra? Vad e det för digitalkabel som man ska använda mellan cd spelaren och DACen?
Wing Zero Posted - 2012/08/19 : 13:17:50
Då har jag en annan fråga då.....
Någon som vet vart man kan köpa toppmatad cd del? Har kollat nu ett bra tag men hittar ingenstans.
Wing Zero Posted - 2012/08/19 : 08:44:27
Konstigt med tanke på att man ser flera stycken som har köpt sådana kit. Nåja. Jag får väl leta vidare. Har hittat ett par som säljer men tycker inte att det är värt med 5 - 10.000:-för en byggsats.
Tomas J Posted - 2012/08/18 : 14:52:02
Jag har försökt ställa samma fråga som du i en tråd längre ner!
Verkar vara klent med folk som har någon erfarenhet, kontentan av svaren verkar vara att man får söka rätt på egna lösningar.... Lycka till!
:)
tomano58 Posted - 2012/08/18 : 13:49:51
Okänt för mig men prova att söka på "diy cd player". Ger åtskilliga träffar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000