T O P I C R E V I E W |
sladdbarn |
Posted - 2012/06/23 : 14:11:32 För den som vill fördjupa sina kunskaper om Thiele/Small: http://en.wikipedia.org/wiki/Thiele/Small
Alltid lär man sig något
Jag går inte i god för att det inte kan finnas faktafel. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Ingvar.Ahlberg |
Posted - 2012/06/24 : 11:58:49 Ursäkta, jag menade inte riktigt så. Wikipedia är en fantastisk informationskälla, felaktigheter förekommer, det gör det i majoriteten av "faktaskrifter" i pappersform med.
Jag menade att om man söker djupare information och kunskap, i detta fall om T/S parametrar, såsom deras inbördes relationer, hur de påverkas med nivå och tid, temperatur etc. Vad enskilda parametrar egentligen säger oss om användningsområde, då får man gräva djupare, fortfarande ibland "forska" själv.
I övrigt är det en jättebra artikel som lättbegripligt förklarar ved de olika parametrarna betyder och står för.
Ingvar |
sladdbarn |
Posted - 2012/06/23 : 16:07:53 quote: Wikipedia torde väl ändå inte vara en plats för kunskapsfördjupande?
Varför inte?
Det förekommer fel ja. Men hur många rätt per fel tror du det finns? Tycker wikipedia är en utmärkt plats för information, gratis, aktuell, användarvänlig och oerhört omfattande.
Nu kanske du hittade massor av fel i nämnd artikel, det kan jag inte med mina ringa kunskaper se igenom. |
Ingvar.Ahlberg |
Posted - 2012/06/23 : 14:28:45 Wikipedia torde väl ändå inte vara en plats för kunskapsfördjupande?
Ingvar
|
|
|