T O P I C R E V I E W |
Jojje66 |
Posted - 2012/06/17 : 20:18:38 Hej på er allesammans!
Efter en helgs flitigt studentfirande på olika håll (Nej, inte min student. Det var länge sedan)slog jag mig ner för att avnjuta lite musik och kunde inte känna igen mig riktigt i ljudbilden. Efter att ha demonterat fronterna på mina JBL ti250 kunde jag konstatera bara att det är hög tid att byta skumkanter. Är det Technovox som gäller eller finns det andra bra förslag på leverantörer av denna tjänst?
Vänliga hälsningar Johan. |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
AlfaGTV |
Posted - 2012/07/24 : 10:52:52 Underbart! Ser fram emot det!
/Micke |
Jojje66 |
Posted - 2012/07/24 : 09:26:36 Tjena Micke!
Vid hemkomsten efter en veckas fjällsemester igår låg ett tungt packet från Tecknovox och väntade. Janne tycks ha gjort en hjälteinsats och inbränningen har således påbörjats. För egen del är jag helt övertygad om att den med fördel kan kombineras med det bekanta ljudet av dessa aluminiumburkas som öppnas samt doften av någon fläsksena som ligger och pyr på ute på verandan. Ber att få återkomma i detta ärende.
Vänliga hälsningar, Johan |
AlfaGTV |
Posted - 2012/07/16 : 08:28:13 Tjoflöjt J!
Är det inte dax för lite inbränningsfest snart? Jag har på känn att vi kan kombinera doften av ny elektronik med grilldoft och ljudet av aluminiumburk som öppnas i sommarkvällen?
MVH /Micke |
Jojje66 |
Posted - 2012/06/18 : 21:25:02 De 2 stackars baselementen ligger nu på ett lasbilsflak med destination Norrköping där en serviceminded personal på Technovox lovat att ta sig an reparationsuppdraget. 15åringen bedyrade att det lät alldeles utmärkt ute på verandan strax innan det började lukta eldsvåda i vardagsrummet så han är säkerligen rätt man för inspelningsuppdraget. Kanske i samband med en grillfest ute på verandan? Än är det mao. inte för sent för de uniformerade männen att hälsa på. |
miaber |
Posted - 2012/06/18 : 20:53:55 Jepp! Omkoning och inspelning. Själva inspelningen av elementet kan du säkert låta 15-åringen ta hand om. Han verkar vara bra på x-max. . Ingen påhälsning av uniformerade, allvarsamma, personer också? |
Jojje66 |
Posted - 2012/06/17 : 21:37:10 Tack. Skall kontakta dem i morgon. Har nu demonterat elementen och även då impedansmätt dessa. Kunde då konstatera att det ena är stendött. Är det då ett konbyte som skall till? Börjar kännas som att vi kan skylla på att 15åringen hade FF här i fredags.
Mvh Johan |
miaber |
Posted - 2012/06/17 : 21:04:02 Jo, det är väl technovox i öst och LN i väst som gäller. |