HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Usb kablar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
coldcut Posted - 2012/02/28 : 09:30:29
Försökte göra en sökning, men får bara upp "Microsoft database error"..

Nåväl, usb kablar för koppling mellan dac och dator, vad finns att säga om det? Har sett några tester och rekommendationer där bl.a Nordosts 2000kr usb kabel prisas till skyarna och verkar vara det bästa som hänt på länge. Men jag tycker det svider att lägga 2000 kr på 0.75m förgylld skrivarkabel - och därför tänker jag inte göra det heller!

Men ur ett rent tekniskt perspektiv, vad i konstruktionen av en usb kabel kan motivera/förklara att det blir hörbara förbättringar av ljudet? I synnerhet i de fall där kabeln använs både till ljudsignal och att strömförsörja dacen?
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
RuneStone Posted - 2012/02/28 : 20:33:44
elektromagnetiska störningar möjligtvis, använder man en dac med egen klocka så ska det inte kunna bli några andra problem så vitt jag vet..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000