T O P I C R E V I E W |
mayday |
Posted - 2011/12/20 : 07:14:52 Har en färdigbyggd justerbar LM317T-baserad nätdel som ligger och skräpar. Har även en 6Vac trafo som skräpar. Om man för samman dessa och ställer Vut till +6Vdc(vilket USB-enheten tydligen vill ha för att gå från USB-matning till att använda separat matning), hur stor skillnad gör det eg gentemot att låta USB-porten försörja DAC:en?
När min TDA1541 DAC är klar kommer denna USB-enhet bara användas som USB -> BNC/coax converter. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
mayday |
Posted - 2011/12/23 : 23:20:00 Ska ta tag i det under helgen. Har prioriterat att bygga en TPR med LED's som spänningsreferens, blev klar idag. |
Mr P.S |
Posted - 2011/12/23 : 23:06:50 Hej Jag har ingen erfarenhet av separat matning av usb matning. Men det är ett intressant ämne. Då jag har en HRT Music streamer II Har funderat på att bygga något eget i still med: AQVOX USB Low-Noise Linear Power Supply Recention kan man läsa här: http://www.nomono.se/articles/l%C3%B6sningen-p%C3%A5-ett-problem Det blir intressant att följa ditt projekt och se om du upplever någon skillnad. / Peter |
mayday |
Posted - 2011/12/21 : 07:41:01 Detta tänkte jag fast ställa på 6,0Vdc
|