T O P I C R E V I E W |
Buggsson |
Posted - 2011/12/15 : 15:47:38 Har fått lite blodad tand efter dagens besök på forumet efter en tids frånvaro.
Då det aldrig blev någon mätkurs och jag tydligen har svårt med skrivna instruktioner, tänkte jag att om det finns likasinnade som skulle vilja mäta med praktisk "trail and error"-metoden mäta lite högtalare?
Jag tror mig ha all nödvändig utrustning och programvara. Har dock aldrig kommit så långt att jag kunnat börja mäta, men jag tänkte att flera huvuden är bättre än ett???????
Mätrum kan bli den stora stötestenen. Jag tror att jag kan göra vardagsrummet tillgängligt under en dag. Tyvärr är det inte det bästa av rum då det är trägolv på regel samt träväggar (skivor på regel.
mer ikväll |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Buggsson |
Posted - 2011/12/19 : 20:50:07 Förlåt...........
Tänkte inte på det...
Jar bor på Ingarö, 3.5 mil öster om Sthlm.
Kanske skulle jag lagt detta på klubbstugan istället? |
Tobbe_L |
Posted - 2011/12/19 : 17:37:12 Jag är tyvärr inte kvar i sthlm under jul o nyår. Annars är det ju en trevlig idé
|
Mickel-mackel |
Posted - 2011/12/19 : 17:15:51 Var är det då? Stockholm?
Tyvärr gör sig tidsbristen ständigt påmind, livet blir rätt så inrutat med små barn, men kul och lärorikt låter det helt klart. |
Buggsson |
Posted - 2011/12/19 : 15:19:48 Inte så stor respons hittils på min magra information.
Så här kommer lite till.
Rummet är 30-35m^2 och är ca. 225 cm till tak. Det finns en öppning mot hallen samt en öppning som en köksdisk?. Ena långväggen är fönster. Kanske inte helt optimalt för de lägre frekvenserna, men närfält borde gå gå bra om jag inte helt tar miste.
Om någon intresserad skulle ha tillgång till bättre lokal kan jag med lätthet förflytta mig och den utrustning jag har.
Nu fattas det bara deltagare........................
(Om det inte har framgått så är det i första hand högtalarelement jag haft i åtanke) |
FForsman |
Posted - 2011/12/15 : 16:15:40 Kul idé!
/mvhff |