HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Datablad för ett rör

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Bubbel Posted - 2011/12/05 : 13:46:21
Jag har sökt både högt och lågt utan att finna datablad för LM Ericsson 6761 är det någon här som kan dela med sig.

Allt jag vet är att den är en pentod som skulle sitta i televäxlar men det är allt.

Anders
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Lord Posted - 2011/12/07 : 22:27:56
förutom maxdata så är 6216 samma.
http://tubedata.tubes.se/sheets/127/6/6216.pdf
Bubbel Posted - 2011/12/05 : 21:42:00
Jag tackar å det ödmjukaste för databladet.

Jag fick ett par flyttlådor fyllda till bredden med en massa användbara rör (industri/militär) som skall allt efter som jag har tid bli både det ena och det andra. Av just detta rör 6761 är det nog ett dussin. Jag har så många rör med olika nummer och namn så att mitt byggbehov är fyllt för lång tid framöver och mer skall komma är det sagt.

Jag hittade mätningar gjorda på en japansk sida men är icke människa till att hitta sidan men pdf filen har jag i alla fall om någon är intresserad får jag lägga upp den.

Det är tänkt att jag skall prova Imperial men först skall en del andra projekt göras men det får vänta tills mitt sönderskurna finger har läkt ihop.

Anders
mr. Triatic Posted - 2011/12/05 : 20:17:12
hmm.. hade en näva sådana, jag vill minnas att jag fick lite ljud ur de med 200V B+ och en liten 230--6V trafo på anoden, men det var inget direkt njutbart ljud och jag orkade inte forska vidare i röret så det skrotades..

Det kanske döljer sig en hifiskatt i det gamla 'Hytronröret'..
Imperial Posted - 2011/12/05 : 17:57:35
Tjenare!

Jo dom där rören har jag åxå en hel del av å även 6760.
Jag har funderat på att bara sätta ihop nåt men det har inte blivit av.

Dom har nog potential att lira bra.

Bygg Bubbel bygg....
Erik Andersson Posted - 2011/12/05 : 17:38:52
Bernt: Fan jag får nackspärr av att läsa databladetJag har ett flertal av dessa rör i lager,har aldrig tänkt använda dem, men de klarar trots allt 10 Watts anodförlust och det är inte helt tokigt.
Bernt Jansson Posted - 2011/12/05 : 13:57:45
Här finns pinout och kortfattade data längst ner, dock inga kurvor.
http://frank.pocnet.net/short/054/2/216.pdf

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000