T O P I C R E V I E W |
NJR |
Posted - 2011/08/25 : 18:35:43 Hej
Har precis fått en mätmikrofon och har ett par hemmabyggen med hopgissade delningsfilter, så det är dafs att börja mäta. Har sökt på forumet men blir inte klokare. Hittar en massa namn på mätprogram ,men fastnar där.
Kan inte någon godhjärtad själ ha förbarmande och lägga upp länkar samt instruktioner på hur jag kommer igång. Alternativt länka till tidigare artikel.
Har ett emu ljudkort och en behringer 8000 mic.
Niklas
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
more10 |
Posted - 2011/08/26 : 13:21:53 Jag har också mätambitioner, men har också fastnat. Borde vi inte kunna ordna en studiecirkel så att vi kan betala en lärare? |
NJR |
Posted - 2011/08/25 : 22:15:28 Har läst mycket om tombstone (?) På forumet. Erfarenheter?
Saknar som sagt lite mer handfasta tips, typ såhär gör du. Steg för steg. Kan tänka mig att prova mig fram, men det känns som en bra ide att ha läst på lite...
Såg en ny artikel om att mäta upp ts på element, kan det vara en bra ide? Behövs det eller kommer jag tillräkligt lång med att mäta i befintligt system.
Ursäkta stavning, men jag sitter med telefonen... |
RuneStone |
Posted - 2011/08/25 : 21:14:20 RoomEq är väl ett av dom mest använda programmen.. Dock är det ganska komplext så det är inte helt lätt att lära sig som nybörjare.. http://www.hometheatershack.com/roomeq/ för att ladda hem nyaste versionen måste du registrera dig på forumet men dom äldre versionerna kan du ladda hem ändå.. Annars har jag nog nån äldre version att skicka... Finns även ett helt forum för programmet.. |
classe |
Posted - 2011/08/25 : 20:17:22 holmimpulse är gratis, |