HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Förstärkar scheman

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
my_name_is_nobody Posted - 2011/08/17 : 10:48:32
Hejsan jag har inte nån vana att designa förstärkare "än" och jag har gjort några gainclone och så men nu letar jag efter ett bra schema "ett säkert kort" som jag kan göra från grunden. från pcb och upp. Men det är verkligen en djungel på nätet. Och man vet varken om man vågar göra en del grejer. Så jag tänkte lyssna om nån som är med i en klubb och har efarenhet om några bra scheman. Och som man kan få lite insikt och hjälp i från en efaren.

Undrar om det finns nån underground scene där alla samlar på scheman :-P. För det verkar vara många som håller hårt i dom. Så isfall hur går man med i hellsangel varianten på elektronik :-)

skämt osido hur går det till för glada amatörer. Vet att radio tidningar fanns förut där det var hur många beskrivningar som helst för förstärkare.

det skulle vara så kul och göra nått starkare slutsteg.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bardis Posted - 2011/08/17 : 19:01:22
RÖR?

http://www.tubedepot.com/tubeampkits.html

http://www.analogmetric.com/
FForsman Posted - 2011/08/17 : 18:01:00
www.Passdiy.com kanske kan falla i smaken. Klass A med fokus på enkelhet.

/mvhff
Ryssen Posted - 2011/08/17 : 13:53:08
Gå in på diyaudio.com
Gå in på GB (group buy)
och sök.
soundbrigade Posted - 2011/08/17 : 12:36:55
Många bra konstruktioner har redan nått en sådan stor grupp människor att det finns mönsterkort, komponentsatser, tweaks mm färdigt. Två stora projekt är Leach, SymAsym och Leach. Googla på dessa och se vad du hittar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000