T O P I C R E V I E W |
mace |
Posted - 2011/07/26 : 16:35:02 Jag undrar om denna kan användas för vanlig avlyssning av tvåkanals kasettband? Killen i affären verkar ganska säker på att det inte går då det är en trekanals..
Jag kan inte hitta ngt som säger att så är fallet, men jag vet kanske inte vad jag ska leta efter
Den är ju så snygg och billig att jag kanske inte borde bry mig
M
|
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
gcs |
Posted - 2011/07/27 : 15:57:49 Det finns några bra kassett spelare som är bra. Jag har själv en Nakamichi LX5 som har väldigt lågt svaj och stort frekvensomfång. Men den bästa som jag har är nog ändå Pioneer CT93 som också har lågt svaj och autoinställning av bias. Men det bästa är som jag tycker att den har Dolby S. Vi hade på mitt jobb ett stort antal Tascam spelare som ser lika ut som 133. Dom användes hela dagarna varje dag och dom var robusta men jag tyckte själv inte att dom lät så bra. Men det var ju jag som tyckte så. Jag rekommenderar Pioneer och Nakamichi och då med tre motorer. |
mace |
Posted - 2011/07/27 : 15:27:50 Dumhuvud
Jo det är en mkt trevlig expedit, hoppades bara att han kunde ha liiite fel.
Uhhhh vad synd då jag tycker spelaren är så tjusig och jag är på jakt efter en riktigt bra bandare till ett antal mkt trevliga kasettband jag kommit över. En Nakamichi hade varit trevligt som komplement till CD4-Amp2-Tuner2 |
gcs |
Posted - 2011/07/26 : 17:09:24 Så negativ killen i affären är. Sanningen är så att han har helt rätt. Man får i alla fall inte ut något stereoljud eftersom kanalerna på ett kassettband placerade precis bredvid varandra. På en 133:a har man en kanal längst ner och den andra högst upp och mellan de två har man ett smalt synkspår. |