HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Löda komponentkabel av vgakabel

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Kmj Posted - 2011/07/08 : 11:59:26
Jag har 10m VGA-kabel som jag tänkte löda om till komponentkabel, detta för att jag får ganska ordentliga störningar med min nuvarande kabel på 10m.

VGAn har 8st ledare (6st till kontakterna) och ev nån skärm, har inte kollat än men om jag nu skall ansluta en skärm, vart lödar jag dem då?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kmj Posted - 2011/07/10 : 12:01:56
Mm, har läst den. Men jag ska ha tre RCA på varje sida och det enda som jag är osäker på hur jag ska ansluta skärmen. Då jag får störningar med min nuvarande så är det just skärmning jag är ute efter. Det borde ju räcka att ansluta det i en kontakt men skulle vilja ha det bekräftat.
PetterPersson Posted - 2011/07/10 : 11:12:32
http://myhometheater.homestead.com/vgacable.html

Kmj Posted - 2011/07/10 : 10:49:51
Är det verkligen ingen som vet hur man bör ansluta skärmen på en komponentkabel?
På en analog signalkabel är det ju ena sidan i minusledaren men på komponent har man ju tre ledare så är det då bara att sätta den i ena ledaren eller?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.06 sekunder. Snitz Forums 2000