HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vågar man lämna in högtalare för målning?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Roq Posted - 2011/06/25 : 23:16:19
Är inte alls sugen på att sälja mina fantastiska Amphion Xenon. Däremot skulle jag vilja ändra färg på dem. Vad tror ni - vågar man lämna in dem för sprutlackering? Finishen brukar bli bra men man lär väl få montera bort en del grejer? Sen tror jag jag sett nånstans att tillverkaren rekommenderar att man drar åt mellanregistret med ett visst antal Newtons kraft. Fundersam - fina högtalare men vad tror nI om risken att nåt i målningen skulle kunna påverka högtalarens prestanda?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
markusA Posted - 2011/06/26 : 15:30:31
+1 går det bara att få lös alla småsaker så löser sig säkert lacken.
Som alltid är grundarbetet viktigt.
rannagarden Posted - 2011/06/25 : 23:35:22
Får du bort alla element och detaljer är det säkert inga problem att måla dem. En duktig lackerare fixar det snabbt och smidigt. Maila Amphion ang. elementåtdragningen. Prestanda påverkas högt troligen inte. Möjligen andrahandsvärdet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000