HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalarprogram för Mac?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Wing Zero Posted - 2011/05/10 : 14:28:34
Hej. Läste en gammalt inlägg för lite mer än ett år sen och då verkade det inte finnas några bra beräkningsprogram för mac så nu ställer jag frågan igen till er om det finns något nytt som man kan använda till mac datorer? Konverterade från sunk PC till en ny iMac för några månader sedan och det enda som jag inte e nöjd med är att inga av mina gamla beräkningsprogram fungerar. Annars så e jag en väldigt stolt Mac ägare

/Kristofer
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wing Zero Posted - 2011/05/18 : 10:57:00
precis. Jag söker ett program för att beräkna lådor. Har hittat enklare versioner men dom kräver bara typ Vas, Qts och Fs och det är i det allra enklaste laget för mig.
Buggsson Posted - 2011/05/18 : 08:31:50
quote:
CLIO och ett instickskort.... helt överlägset!

Det tror jag säkert, så är även priset. Om man väljer FW-varianten istället kan man mäta upp till 192 kHz istället för 48 kHz, men den kostar över 15000, då kan man även köra bärbart. 2008 skrev de att FW-lösningen ev. kommer att bli Mac-kompatibel, man undrar när, om någonsin?

Vad kostar CLIO & instickskort, hittade inget pris på GoldenAgeMusic?

Prxis kostar runt 9000.

LinearX LX500 kostar 1500 USD + ca 800 för speakerbox

Hårdvara, behövs det egentligen?

Beräkningsprogram föresten, typ beräkna högtalarlådor, mäta?, vad avses?

Håller med dig, men jag som använder Parallells tycker det är smidigare ändå att använda PC-program på Mac än på PC, för mkt använder Macens funktioner. Skall själv använda Basta! och något annat för att mäta med.

esl Posted - 2011/05/16 : 08:30:05
CLIO och ett instickskort.... helt överlägset!
Wing Zero Posted - 2011/05/15 : 23:52:42
Får det tyvärr inte att funka. Datorn säger att filerna är "out of date". alldeles för gamla filer. sååå trist.
Buggsson Posted - 2011/05/12 : 07:34:13
quote:
Har laddat hem Gspeakers nu och ska se om jag kan få det att funka.

Väntar med spänning
Wing Zero Posted - 2011/05/11 : 09:42:22
Vad tråkigt.Har laddat hem Gspeakers nu och ska se om jag kan få det att funka.
Buggsson Posted - 2011/05/10 : 23:53:15
Någon som testat Gspeakers? Testade att installera för länge sedan men hade ingen större lycka men det skall finnas en Macversion.

Själv har jag parallells och kör (skall köra) Basta! och SPEAK för beräkningar.

För att mäta på Macen finns ju t.ex. Baudline som verkar kunna en del och är gratis.

Lådberäkningsprogram är väl egentligen den enda typ av program som saknas, om nu Gspeakers fortfarande inte går att kicka igång?
AlfaGTV Posted - 2011/05/10 : 19:33:12
Eller VMWare Fusion t.ex.
Mvh Micke
sladdbarn Posted - 2011/05/10 : 17:47:22
Jag har installerat virtual box och kör xp i ett litet fönster utan omstart, fungerar bra. Tar emot att besuddla macen med s**t som windows men vad gör man
Hornta Posted - 2011/05/10 : 16:28:10
Finns tyvärr inget vettigt program till Mac, har letat och letat...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000