T O P I C R E V I E W |
sladdbarn |
Posted - 2011/04/15 : 10:26:13 Någon som beställt där i från? Jag borde inte åka på tull och andra straffavgifter i och med Holland tillhör EU väl? |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
olof |
Posted - 2011/04/16 : 13:34:29 Tempest X2 i 125 liter slutet blev det. Det blev just den eftersom den flyttar mest luft per krona i deras sortiment och det faktum att storleken blev dräglig. Det som gjrode den riktigt intressant för mig var att den hade identisk tonkurva med Tonegen 1259(men motsvarar 2-3 av dessa i ljudtryck) i motsvarande låda vilken gjorde det relativt enkelt att förutsäga slutresultatet i mitt rum. Öhman beskrev utförligt just vilken tonkurva som motsvarade psykoakustik rak frekevensgång i 25kvm stort rum(som är tätt och har styva väggar)för en 10-15 år sedan i samband med LTS B1. I verkligheten visade det sig stämma på pricken med vad han författat och slutresultatet blev därefter. Från början hade jag tänkt att köpa två till (har två idag) men med tanke på småbarn så tror jag att jag väntar några år med det. I mitt rum mätt med REW och en behringer ECM8000 vid lyssningsposition är frekvensgången linjärt stigande med 8-9db från 100 ner 20 hz för att sedan ligga "flat" ner till 3 hz innan det börjar rulla av. Har även en infra EQ till mitt Cr80s i händelse av att jag skulle behöva lite mer nivå där nere men jag tror jag hejdar mig till dess att jag har två till. Prestandan är fullt tillräcklig för mig i dagsläget iaf och basar såväl som i28or bara tuffar på när det flesta vanliga golvstående högtalare börjar tycka det blir jobbigt. |
sladdbarn |
Posted - 2011/04/16 : 10:09:37 Det undrar jag med! Nämligen sådana som jag funderar på. |
Buggsson |
Posted - 2011/04/16 : 02:47:48 quote: Jag har handlat exodusbasar därifrån och det gick snabbt och smidigt
Vilken storlek, och är du nöjd? |
olof |
Posted - 2011/04/16 : 00:40:24 Jag har handlat exodusbasar därifrån och det gick snabbt och smidigt |
sladdbarn |
Posted - 2011/04/15 : 16:10:56 19% tror jag. I Usa kostar mina 2 element 1060 kr, för mig här i Sverige blir kostnaden 2400:- Surt, ibland skulle man varit amerikan. |
Buggsson |
Posted - 2011/04/15 : 14:52:22 Nej, inte tull, däremot har jag hört skojaren Borg uttala sig om att han tycker dubbelmoms är helt OK, då man så klart måste/bör betala moms även i det land man bor, men hur han tänkt sig det har jag ingen koll på.
I dagsläget borde det bara bli Holländsk moms plus fraktavgifter att ta i beaktande. Hur stor är den Holländska momsen? |
opethic |
Posted - 2011/04/15 : 12:49:53 Ingen Tull inom EU (som ju Holland tillhör). |