T O P I C R E V I E W |
Totem |
Posted - 2011/03/30 : 20:43:21 Har ett par Jamo Concert VII Se: http://www.wired4sound.net.au/speakers/jamo/jamo_concert.html
som jag köpte för ett par år sedan. Högtalarna var defekta vid leverans, vilket visade sig vara delningsfiltren. Detta ordnades, och högtalarna fungerade sedan utan problem. Nu för ett tag sedan i samband med en vattenskada blev vi tvungna att flytta högtalare och övrig utrustning. När allt nu kommit tillbaka på plats vill inte högra högtalaren spela i nivå med den vänstra. Vänster kanal spelar märkbart högre i nivå.
Jag har:
- kollat delningsfiltret i högtalaren. Ser bra ut, alla lödningar sitter. Inget ser ut att vara bränt. - Kollat anslutningen för högtalarkablaget till kontakter i förstärkare och högtalarterminaler. - Kollat mellanregister-högtalaren, kablage sitter ordentligt fastlött. - EJ kunnat kolla diskanthögtalaren (lossnar inte från baffeln)
Någon som har tips om vad det kan vara? Receivern, en Yamaha RXV-463 verkar fungera som den ska i övrigt. Har svårt att tro att den skulle vara boven i dramat...?
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Gordi |
Posted - 2011/04/01 : 21:02:51 Hi-tec sh*t
jag tror att du behöver mer power i stärkaren
|
fixarstig |
Posted - 2011/04/01 : 20:14:49 Oxid på högtalaranslutningarna? |
Totem |
Posted - 2011/04/01 : 20:03:10 Har testat med ett par andra högtalare, där funkar allt som det ska. Det måste att ha med högtalaren att göra... |
rannagarden |
Posted - 2011/03/30 : 21:00:49 Säkert så har du redan gjort detta men... Du har dubbelkollat stärkaren med ett par andra högtalare? Skiftat högt.kablaget vänster-höger för att se ifall felet hänger med eller inte så att det verkligen är högtalaren? |