HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 ICEpower asp1000 byggtips önskas

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Mathias på Öckerö Posted - 2011/03/29 : 17:17:27
Jo, jag har tagit en genväg förbi mina rör-drömmar och slagit till på några icepower asp1000 moduler och önskar tips på hur jag bäst bygger ihop dem med mods etc...
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mathias på Öckerö Posted - 2011/04/02 : 16:37:38
Hittade mer info om kontakterna. De är av fabrikatet JST - Japan Solderless Terminals. Verkar som om att Elfa och Nelco har dem. Skall se om jag får ta på några.
Mathias på Öckerö Posted - 2011/04/01 : 15:11:11
De är helt nya, söker några fler till resten av kanalerna i tv-rummet.
Eftersom det är just tv-rum kanske det blir en ganska jysst multikanalprocessor som försteg.
Visst vore ett jysst rörförsteg toppen, men det blir många kanaler:). Kanske då ett Lynx-kort i datorn som topping på glassen. Å då oxå nå'n bra mjukvara för att justera faser och frekvensgånger. Men, det ÄR enklare med en Integraprocessor...
Får se...
Löda på pinnarna kanske är både enklast och bäst. Lutar däråt nu.
Mr P.S Posted - 2011/04/01 : 07:30:01
Jag hittade lite info på ett norskt forum:
http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/100093-jst-9-pole-ph-connector-signal-inn-icepower-1000asp-modul.html
/P
DahlbergAudio Posted - 2011/03/31 : 22:18:51
Jag skulle nog rekomendera att du struntar i att göra något åt
icepowerstegen och satsar på att bygga ett fint rörförsteg i stället.

I rätt sällskap så spelar dom bra som dom är, men dom är lite petiga
på sällskapet. Dom har lite låg ingångsimpedans så det tål att tänka på.
Att löda direkt på pinnarna skall inte vara något problem.

Är dom helt nya eller ?
Mathias på Öckerö Posted - 2011/03/31 : 21:49:48
Tanken är att de skall driva mina frontar och center som består av 2 st Beyma 10" och en AMT-diskant. Känslighet ca 100 dB och ganska hög effekttålighet. För tillfället får de matas från datorn men i framtiden hoppas jag att få till eller tag på ett rörförsteg.
Har nå'n nå't tips på connectorer eller skall jag löda direkt på pinnarna?
lennartj Posted - 2011/03/29 : 21:17:00
Vad ska du driva med ICEpower 1000ASP?
Jag driver bara mina subwoofrar och köpte min från http://www.ezonaudio.se/ för mycket bra pris jämfört med vad jag skulle fått betala om jag själv som privatperson skulle köpt via mellanhand eftersom B&O inte säljer till privatpersoner.
Det är inte heller lätt att hitta någon som säljer connectorerna P1, P2 och P4 styckevis. Har du fått tag på sådana?
Min är monterad i stadig låda med WBT-kontakter etc. samt en Lundahl LL1527 på ingången som både den balanserade och obalanserade ingången går genom.
Undvik sådant påhäng, jag var tvungen att bygla förbi den, för den gick i mättning av infraljud på nivåer 10 dB lägre än vad som skulle gett full utstyrning vid "normala" frekvenser. Fenomenet drabbade för min del främst "Drone Music" men katastroffilmsentusiaster har varit så störda att de låtit köpet gå tillbaka.
I min fall är modulen bäst som den är utan moddar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000