HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Skrotat, inget gruppköp kalibrerad mikrofon

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
edelbrink Posted - 2011/03/25 : 11:30:20
Tänkte beställa en kalibrerad mikrofon från iSEMcon (Ibf Akustik) http://www.content.ibf-acoustic.com/catalog/index.php eller Cross#8226;Spectrum Labs http://cross-spectrum.com/

Om det finns något intresse så kan jag försöka få till ett gruppköp, hämtning kan ordnas i Stockholm eller så skickar jag det vidare med posten.

Har inte bestämt mig för vilken, men dessa ligger i min prisklass:
Stage-Line (Monacor) ECM-40, BEHRINGER ECM-8000 eller Dayton EMM-6

Men vill någon beställa något annat så går det också bra, men tanken är att framför allt dela på frakt (och eventuellt tullens hanteringskostnad) skulle det sen gå att få lite mängd-rabatt på priset så gör ju inte det ont.

/M
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Buggsson Posted - 2011/04/05 : 10:13:42
Det blev denna: http://www.content.ibf-acoustic.com/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=60

Den har högre känslighet på bekostnad av att den klarar lite lägre ljudtryck, runt 125-130 dB mot 140 dB för "systermodellen".
Magils Posted - 2011/04/04 : 12:06:31
Vilken mic blev det, Buggsson?
Buggsson Posted - 2011/03/30 : 12:21:37
Tänkte bara meddela att det blev ingen tull för mig, och ingen Borgs puckade dubbelmoms heller, bara tysk 19%. Mikrofonen var hur nätt som helst, väger inget och yttepyte i "kroppen".

Stället rekommenderas verkligen.
edelbrink Posted - 2011/03/29 : 11:08:43
Ingen rusning efter kalibrerade mickar, så jag lägger ner detta och köper mig en nu.

/M
Buggsson Posted - 2011/03/25 : 12:21:22
Jag har precis beställt därifrån och väntar på leverans. Betalningen gick iväg i Måndags så kanske den kommer nästa vecka.

Enligt graferna skall den vara klass 1 enligt någon specifikation.

Mkt snabb att svara på frågor.

Jag köpte den dyrare varianten och den med högre känslighet. Får väl testa och se hur den fungerar.

Tull har jag inte ens tänkt på. Min frakt var på ca 10 euro.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000