T O P I C R E V I E W |
lagun49 |
Posted - 2011/02/09 : 15:42:38 Många här bygger ju högtalarlådor. Hur får man bort torkat PVA trälim från kläder? Vatten fungerar inte!
Lars G |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
lagun49 |
Posted - 2011/03/02 : 00:33:30 Jag tackar för tipsen, Bägge hade dessutom hög WAF. Det funkade faktiskt (nästan) med ångtvätten, som frugan dessutom hade 1000 användningsområden för!
Lars G *nyekiperad* |
Lech |
Posted - 2011/02/10 : 17:46:24 Ja man köper nog nya kläder, och har dom gamla till annat. Poly Vinyl Acetat lim har som uppgift bla att vara beständigt mot det mesta efter reaktion/torkning.
MVH Lech |
gcs |
Posted - 2011/02/10 : 13:51:26 Jag har ett förslag. Jag har själv inte provat på lim men jag tror att det kan fungera. Köp en ångtvätt från Biltema, den kostar 245:-. Jag köpte en på prov och det är den bästa investeringen jag gjort på många år. Den fungerar på allt som jag har provat den på. Som t.ex mossa och alger på vår port. Nu till våren, om det nu blir någon vår. Då kommer jag att ta bort all oljesmuts på mina bilfälgar. Varfvör jag föreslår den här till kläder beror på att det finns ett par tvättmaskiner som kan ångtvätta, utan tvättmedel. Jag har också tvättat vinylskivor med ångtvätten. |
soundbrigade |
Posted - 2011/02/10 : 12:35:32 Köper nya ...
Fan vet. Limmet genomgår ju en sorts kemisk (?) process, alltså det inte enbart torkar. Det är just av denna anledning man aldrig ska späda ut PVA-lim eftersom det då förlorar sina magiska egenskaper. |